در حوضه بانک ها وضع ما سال به سال بدتر می شود

رئیس جمهور در خصوص معضلات بانک‌ها و صندوق‌ها گفت: در مورد صندوق‌ها وضع ما فعلاً سال به سال در حال بدتر شدن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،یه نقل از سرمد نیوز رئیس‌جمهور در گفتگوی تلویزیونی از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم به مردم گزارش داد.

 

در حوزه بانک‌ها وضع ما سال به سال بدتر می‌شود

 

رئیس جمهور در خصوص معضلات بانک‌ها و صندوق‌ها گفت: در مورد صندوق‌ها وضع ما فعلاً سال به سال در حال بدتر شدن است. برای صندوق‌ها باید فکری کرد، یکی از قدم‌هایی که دولت در این صد روزه برداشته، این است که به سازمان تأمین اجتماعی دستور دادم تمام بنگاه‌های اقتصادی خود را به بازار عرضه کنند و بفروشند.

 

وی افزود: یکی از هدف‌های ما این است بنگاه‌های اقتصادی به مردم واگذار شود، این اقدام باعث رونق و تحول اقتصادی می‌شود البته برخی معضلات به گونه‌ای است که در یکسال حل نمی‌شود اما هدف دولت این است که معضل بانکها را حل کند و گام‌های خوبی در این صد روزه برداشته است.

 

روحانی گفت: هدف ما رشد اقتصادی بالای ۵ درصد در دولت دوازدهم است که نحوه بودجه ریزی ما باید تغییر کند. باید مردم را وارد اقتصاد کنیم و سرمایه گذاری خارجی را بیشتر کنیم. در جلسه سران قوا هم بر جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید شد و ما نیاز به سرمایه گذاری و بازار اشتغال با رشد فناوری بیشتر داریم.

 

مشکل بانک‌ها فقط مربوط به برجام نیست

 

وی با بیان اینکه بانک‌های ما نیاز به یک تحول بزرگ دارند اظهار داشت: برخی فکر می‌کنند مشکل بانک‌ها فقط مربوط به برجام است در حالی که فقط یک بخش آن برجام است اما مبارزه با پولشویی و تروریسم هم هست. شفاف سازی کار بانک‌ها و بخش اقتصادی دولت یکی از اهداف ماست.

 

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات سپرده گزاران گفت: یکی از معضلات ما همین شرکت‌ها و تعاونی‌هایی بود که مردم را با سود بالا تشویق می‌کردند، یا برای کلاه گذاشتن سر مردم اقدام می‌کردند. مواجه شدیم با مؤسسات غیر مجاز که مجموع آنها چیزی حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار بود.

 

مشکلات ۹۸ درصد سپرده گذاران حل شده

 

وی ادامه داد: دولت گام‌های بزرگی را در دولت یازدهم و دوازدهم و مخصوصاً چند هفته اخیر برای حل این مشکل برداشت. خوشبختانه مشکلات ۹۸ درصد سپرده گذاران حل شده یا در هفته‌های پیش رو حل خواهد شد.

 

روحانی گفت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ ما برای تولید، اشتغال و اقتصاد ما بحث ترانزیت است.

 

رئیس جمهور گفت: سال جاری در یک مقطعی به خاطر شایعات ایجاد شده رشدی در بازار ارز داشتیم اما همیشه در این فصل از سال قیمت ارز ما بالا رفته و در بهمن و اسفند پایین می‌آید. اما برنامه دولت این نیست که از افزایش نرخ ارز درآمد کسب کند. البته در بازار اقتصاد هر کالایی به دلایلی نوسان دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  5