ارزهای رمزنگاری شده جایگزین ارزهای ملی

پیش بینی می شود که بانکهای مرکزی کشورهای مختلف ضمن حفظ ارزشها و الگوهای اقتصادی حاکم بر ارزهای رایج خود، شکل دیگری از ارز ملی خود را در قالب پول رمزنگاری شده ارائه نمایند. اینکه این موضوع چقدر با اصول پایه زنجیره بلاک سازگار است یا خیر، موضوع قابل توجهی است که در خصوص بکارگیری این نوع ارزها توسط شهروندان می تواند یک چالش جدی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،
1- ارزهای رمزنگاری شده باز (ارائه شده در قالب ICO ها): این نوع ارزهای باز، بر پایه فناوری زنجیره بلاک و مبتنی بر یک ایده خلاقانه می تواند یک فرصت برای خدمات جدید و بهبود روش زندگی باشد. اما به دلیل پیچیدگی فناوری زنجیره بلاک و ناشناخته بودن ایده های طرح شده، از ریسک بسیار بالایی برخوردار بوده و اغلب کشورها نسبت به این موضوع اعلام اخطار نموده اند.
2- ارزهای رمزنگاری شده باز و رایج: این دسته از ارزهای رمزنگاری شده که اولین آنها بیت کوین می باشد، در صورت تدوین ضوابط هوشمندانه، می تواند یک فرصت جدی در حوزه توسعه تعاملهای بین المللی در شرایط تحریم باشد.
 
3- اولویتهای فضای کسب و کار ارزهای رمزنگاری شده:
امید است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر نهادهای قانون گذاری ضمن بهره گیری از فرصت ارزهای رمزنگاری شده، جهت پوشش ریسکهای این حوزه، شرایط را جهت تأمین اولویتهای این حوزه فراهم نمایند:
– آموزش و اطلاع رسانی مناسب در حوزه فرصتها و تهدیدهای ارزهای رمزنگاری شده و زنجیره بلاک
– حمایت در توسعه چند کیف پول(Wallet) امن با هسته دانشی ایرانی
– حمایت از بازار تبدیل رسمی ارزهای رمزنگاری شده در قالب صرافیهای تخصصی این حوزه
– حمایت از راه حلهای تطبیقی ارزهای رمزنگاری شده در زیست بوم پرداخت کارتی کشور
– حمایت از استخراج ارزهای رمزنگاری شده مورد تأیید بانک مرکزی در قالب ارائه یارانه انرژی

نویسنده: مطلب مهندس عبدالعظیم قنبریان
مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  4  =