روز خوش بورس آسیا، دلار و طلا رقم خورد

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز دوشنبه افزایش پیدا کرد و دلار و طلا هم روند صعودی به خود گرفتند.

شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز دوشنبه افزایش پیدا کرد و دلار و طلا هم روند صعودی به خود گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از ایبنا؛ شاخص بورس کشورهای آسیایی در اولین روز بازار معاملات هفته جاری میلادی به دنبال افزایش گمانه زنی ها برای تصویب نهایی لایحه اصلاح مالیاتی آمریکا با رشد شروع به کار کرد؛ در حالی که شاخص بورس چین به دلیل نگرانی در مورد نقدینگی و سخت تر شدن مقررات این کشور با روند منفی روبرو شد.

 رویترز نوشت: میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن ۴ دهم درصد رشد را تجربه کرد. بورس نیکی ژاپن با ۱.۶ درصد جهش بهترین عملکرد خود را در میان بورس های منطقه به خود اختصاص داد و با صعود به قله ۲۳، ٣٨٢ واحد به بالاترین سطح خود در تقریبا ۲۵ سال اخیر رسید؛ ضمن اینکه انتظار می رود شروع بکار بورس های اروپایی و آمریکا  روندی مثبت در هفته جاری داشته باشد.

در چین شاخص SSE شانگهای ۲ دهم درصد کاهش پیدا کرد و شاخص CSI ۳۰۰ هم پایین آمد. از سویی دیگر احتمال دارد با سفت و سخت شدن شرایط مالی و قوانین در چین، هدفگذاری از رشد اقتصادی این کشور از ۶.۵ درصد به ۶ درصد کاهش پیدا کند.

در بازار معاملات آتی بیت کوین، قرار داد های آتی این ارز رمزنگار محبوب جهان با ۵ دهم درصد افت در برابر ۱۸ هزار و ۸۵۱ دلار معامله شد؛ در حالی که قیمت آن در روز گذشته به ۱۹ هزار و ۶۶۶ دلار در صرافی «بیت استمپ» لوکزامبورگ رسیده بود. در بازار جهانی ارز، دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به بیشترین سطح خود در ۱۰ روز اخیر رسید؛ در حالی که دلار در هفته گذشته ۸ دهم درصد در برابر پول ژاپن تنزل پیدا کرده بود.

پوند انگلیس هم با مقاومت همچنان در بالاترین سطح خود در تقریبا ۳ هفته اخیر قرار دارد و قیمت منطقه ای طلا هم به یکهزار و ۲۵۶ دلار و ۵۵ سنت در هر اونس افزایش پیدا کرد. بر پایه این گزارش، در سال جاری میلادی عملکرد شاخص بورس های جهان به دلیل تغییر در نظام مالیاتی آمریکا؛ سیستمی که سود شرکت ها و سود سهام را افزایش می دهد، چشمگیر بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  8