رکورد جدید معاملات قراردادهای سلف موازی استاندارد

رکورد جدید ارزش معاملات بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد در بورس انرژی به ثبت رسید.

رکورد جدید ارزش معاملات بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد در بورس انرژی به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایبِنا، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی، در نماد سمپنا۹۷۱، به میزان ۱.۰۰۰.۳۰۰۰ قرارداد با ارزشی بالغ بر ۲۹۰ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال معامله شد.

شایان ذکر است با احتساب معاملات روز گذشته ارزش معاملات بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر از مرز ۹ هزار میلیارد ریال در سال جاری عبور نمود و به ۹,۱۸۸ هزار میلیارد ریال بالغ گردید.

همچنین  بازار عمده فروشی برق بورس انرژی نیز شاهد معامله یک میلیون ۵۰۰ هزار قرارداد معادل ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۵ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال بود. شایان ذکر است در روز گذشته، نمادهای بارپایه و پُرباری با متوسط قیمت ۲۷۹و ۳۵۲ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

توقف و بازگشایی نمادها

گفتنی است، در آغاز جلسه معاملاتی این روز کاری نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۹ بهمن ۹۶ گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۲۳ دی ۹۶ و نمادهای بار پیک هفتگی، میان باری هفتگی، کم باری هفتگی و بارپایه هفتگی ۲۳ دی ۹۶ در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند آن ها آغاز شد.

همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر ۶۳ هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش ۲۰۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =