ممنوعیت معامله با ارزهای رمزگذاری در اندونزی

بانک مرکزی اندونزی هر نوع استفاده از ارزهای رمزگذاری شده در معاملات این کشور داد و آن را غیرقانونی اعلام کرد.

بانک مرکزی اندونزی امروز شنبه هشدار تازه ای در مورد خرید و فروش و هر نوع استفاده از ارزهای رمزگذاری شده در معاملات این کشور داد و آن را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از ایرنا؛ مدیراجرایی بخش ارتباطات این بانک گفت: استفاده از ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین به عنوان وسیله ای برای پرداخت ها در معاملات این کشور ممنوع است.
آنتارا نوشت: این بانک پیشتر نیز استفاده از ارزهای دیجیتالی را در معاملات این کشور غیرقانونی اعلام کرده بود.
این مقام بانک مرکزی اندونزی اعلام کرد : براساس قانون شماره هفت سال 2011 در مورد ارزها، در هر معامله ای که در قلمرو اندونزی به منظور پرداخت و یا انجام وظایف دیگر انجام می شود باید از ارز رایج و رسمی کشور' روپیه' استفاده شود.
وی افزود: نگهداری ارزهای رمز گذاری شده بسیار خطرناک است زیرا هیچ نهاد رسمی و مسئولی در این زمینه وجود ندارد.
این مقام اندونزیایی افزود: این ارزهای دیجتالی مرجع رسمی ندارند و میزان دارایی و بهای آن ها نیز به طور دائم در حال نوسان است، بنابراین این گونه ارزها به میزان زیادی می تواند در معرض سوء استفاده های تروریستی و پولشویی قرار داشته باشد.
دراین خبر به نقل از این مسئول اندونزیایی که نامش ذکر نشده آمده است : این ارزها می تواند بر ثبات سیستم مالی تاثیر بگذارد و به مردم آسیب بزند.بنابراین تملک، خرید و فروش ارزهای رمزگذاری شده به طور کامل غیرقانونی است.
مسئولان مالی- پولی اندونزی درماههای اخیر هشدارهای مکرری در مورد استفاده از ارزهای دیجیتالی در عرصه های اقتصادی این کشور مطرح کرده اند.
برخی از بانک های مرکزی جنوب شرق آسیا نیز از جمله مالزی با صدور بیانیه ای اعلام کرد :ارزهای دیجیتانی در زمره معاملات قانونی این کشور قرار ندارند و این معاملات در مالزی غیرقانونی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5