“وال مارت” دامنه خدمات انتقال پول خود را توسعه می دهد

وال مارت در نظر دارد مانند آمازون با گسترش خدمات انتقال پول به 200 کشور دامنه خدمات خود را توسعه دهد.

وال مارت (1) در نظر دارد مانند آمازون با گسترش خدمات انتقال پول به 200 کشور، دامنه خدمات خود را توسعه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از طریق عملیات جدید انتقال پول ، مردم می توانند پول خود را از پنج هزار فروشگاه در آمریکا به نقاط خارج از کشور ظرف 10 دقیقه ارسال کنند.

براساس گزارش شرکت بیمه سپرده فدرال (2)، مشتریان به طور چشمگیری برای خرید روزانه خود به وال مارت و آمازون تکیه دارند، از این رو اتصال به منابع مالی راه دیگری برای نگه داشتن مشتریان در وب سایت های شرکت ها و بازدید از فروشگاه های آنها است.

این در حالی است که چهار سال پیش وال مارت برای نخستین بار یک سرویس انتقال پول را ارائه و به مشتریان امکان ارسال پول بین فروشگاه های خود را داد.

وال مارت همچنین با مانی گرم (3) یکی از گروه های بزرگ انتقال پول در سطح جهان همکاری دارد. به طوری که این سرویس به ساکنان ایالات متحده اجازه می دهد تا به کشورهایی مانند مکزیک پول ارسال کنند. همچنین براساس گزارش بانک مرکزی مکزیک در سال مالی گذشته مبلغ 30 میلیارد دلار پول حواله شده است.

در عین حال این پول می تواند به نمایندگی مانی گرم در 200 کشور یا یک بانک بین المللی یا حساب کیف پول موبایل تحویل داده شود. همچنین وال مارت با شرکت های پی اکتیو (PayActiv)و اون(Even) دو شرکت فناوری خدمات مالی، مشارکت کرده است.

به طوری که این حرکت نشان دهنده این است که این خرده فروش در نظر دارد تا شریک شرکت های بزرگ خدمات مالی محسوب شود، آمازون نیز ممکن است در مسیری مشابه قرار گیرد: به طوری که به نظر می رسد در پی مشارکت اش با  شرکت خدمات مالی چند ملیتی جی پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) قصد دارد تا در زمینه ارائه حساب های بانکی مشتریان اقدام کند.  از سویی این معامله می تواند بزرگترین پلت فرم تجارت الکترونیک ایالات متحده را با بزرگترین بانک کشور رقم بزند.

 

 

ترجمه: فرحناز سپهری

منبع: Payments Cards & Mobile
http://www.paymentscardsandmobile.com/walmart-extends-financial-services-with-money-transfer-operation/
پی نوشت:
1- Walmart: شرکت خرده  فروشی آمریکایی است، که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای موادغذایی، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها در جهان است.
2- Federal Deposit Insurance Corporation :شرکت آمریکایی است که سپرده ها در بانک های بازرگانی ایالات متحد به مبلغی بالاتر از 100هزار دلار را در هر حساب بانکی بیمه می کند. .f.d.i.c نشانه اختصاری این شرکت است.
3-MoneyGram: شرکتی است که درسال ۱۹۴۰ میلادی در آمریکا بنیان گذاشته شد و از شرکته ای بزرگ  در زمینه جابجایی شتابان پول در سراسر جهان است. همچنین دفتر مرکزی این شرکت در دالاس تگزاس قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −  68  =