افزایش کرایه تاکسی منوط به الکترونیکی شدن پرداخت‌ها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: کرایه تاکسی‌ها در صورت الکترونیکی شدن پرداخت‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه امروز لایحه قیمت‌های اتوبوس و تاکسی در سال ۹۷ تصویب شد،‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تغییرات خوبی در مقررات این لایحه انجام شد و به صورت متوسط ۱۲٫۵ درصد به قیمت کرایه تاکسی و اتوبوس افزوده شد و این روند در خطوط مختلف توزیع خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کارت‌های مدت دار بیشتر در مترو کاربرد دارند، گفت:‌ نمی‌توان خطوط بی آرتی را از خطوط بخش خصوصی اتوبوسرانی جدا کرد، به همین دلیل پیشنهاد شورا برای استفاده مشترک رأی نیاورد.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های خطی بیش از ۶۰۰ خط هستند،‌ افزود: ما ۱۲٫۵ درصد را باید در تمام ۶۰۰ خط به صورت متوسط اعمال کنیم و نرخ آن‌ها را تغییر دهیم و در خصوص تاکسی‌های گردشی هم افزایش را منوط به نصب تاکسی‌متر کرده‌ایم تا بر اساس آن از مردم هزینه دریافت کنند.

پورسید آقایی با تأکید بر اینکه از لحاظ فنی این امکان استفاده از تاکسی‌متر وجود دارد،‌ خاطرنشان کرد: ‌تاکسیرانان در بسیاری از اوقات می‌خواهند نرخ دربستی بگیرند، لذا از تاکسی‌متر استفاده نمی‌کنند و ما در لایحه قید کردیم تا تاکسیرانان موظف به استفاده از تاکسی‌متر شوند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح مسافر و راننده دیگر بر سر قیمت اختلاف نخواهند داشت، افزود: در تاکسی‌ها یک کدی قرار می‌گیرد که دیگر پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی انجام شود و این رقم به صورت متمرکز در سرورهای سازمان تاکسیرانی مشخص خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا تا پایان سال موظف هستیم کار پرداخت الکترونیکی را در همه تاکسی‌ها پیاده کنیم.

پورسیدآقایی در خصوص الزام رانندگان به اخذ کرایه از طریق خرید الکترونیکی گفت:‌ اجرای درست این طرح در یک بخش به نظارت‌های ما مربوط می‌شود و در بخش دیگر بر عهده بخش نظارتی ما است و بخش دیگری هم بر عهده مردم است که در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موضوع را از طریق تلفن‌‌های مشخص شده به ما اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش کرایه تاکسی‌ها منوط به استفاده از پرداخت الکترونیکی است، در غیر این صورت رانندگان باید همان نرخ‌های سال قبل را دریافت کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  8