به بهبود همکاری میان بانکهای ایران و اروپا خوشبینم

رییس انجمن بانکداران اروپا در گفتگوی اختصاصی با بانکداری الکترونیک مطرح کرد؛

رییس انجمن بانکداران اروپا با ابراز امیدواری در بهبود همکاری های بانکی ایران واروپا گفت: اروپا باید به طریقی با ایران همکاری کند و بانک های ایران با ارتقا سطح خود به سطح بانک های بین المللی می توانند به این مهم دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نادر مالکی در گفتگوی اختصاصی با بانکداری الکترونیک درباره آینده بانکداری در صورت خروج احتمالی امریکا از برجام گفت: مشکلی که ما اکنون داریم این است که بانک های بزرگ همکاری لازم را نمی کنند چرا که آنها با دلار کار کرده  و اگر بخواهند با ایران کار کنند بانک های آمریکایی آنها را دچار مشکل خواهند کرد.

وی افزود: البته با بانک های کوچکتر می شود کار کرد و من به شخصه خوشبین هستم چرا که اروپا باید به طریقی با ایران همکاری کند اما باید دید که چه خواهد شد .

 رییس انجمن بانکداران اروپا در خصوص وضعیت تعامل بانک های خارجی با ایران اظهار کرد: همانگونه که در کنفرانس خبری هم شرح دادم بانک های ایران باید سطح خود را ارتقا داده و به سطح بانک های بین المللی برسانند تا بتوانند با این بانک ها تعامل داشته باشند که البته پیشرفت های خوبی هم در این حوزه داشته اند و فکر می کنم هرچه زودتر بهتر نیز خواهد شد .

وی درباره تغییرات در حوزه بلاک چین ها نیز گفت: من به شخصه به ارز دیجیتال یا  Cryptocurrency  خیلی اطمینان ندارم و به نظرم بسیار ریسک پذیر است چرا که برای همکاری با بانک ها همیشه می خواهند بگویند مشتری وجود ندارد بنابراین بسیار خطرناک و توام با مشکلات زیادی بوده و مطمئن نیستند .

مالکی درباره مشکلات سیستم بانکی ما پس از برجام نیز تصریح کرد: بانک های ایران مدت زیادی خارج از ارتباط با بانک های بین المللی بودند .متاسفانه اخیرا اروپا با بحران مالی مواجه بود و بانک مرکزی آن در رگولاتوری های خود سخت گیری های زیادی را اعمال کرده است تا حدی که خود بانک های اروپایی نیز در برطرف سازی خواسته های بانک مرکزی مشکلات زیادی دارند و بانک های ایرانی باید هرچه سریعتر دیپ موجود را ببندند.

وی با اشاره به بهتر شدن وضعیت بانک های ایرانی عنوان کرد: بانک های ایرانی پس از تایید شدن صلاحیتشان  توسط  شرکت های اروپایی نظیر kpmg  و …، می توانند همکاری های خود را با این شرکت ها آغاز کنند .

رییس انجمن بانکداران اروپا درباره نقش استارت آپ های حوزه بانکی و مالی  در بهبود روابط میان ایران و اروپا نیز گفت: استارت آپ ها فقط تا حدودی می توانند موجب تغییر فضا شوند چرا که آنها مشتری نداشته و فقط ایده های خوبی دارند و باید با بانک ها همکاری کنند تا بتوانند موفق شوند و خیلی نمی توانند در بهبود این روابط نقشی داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5