بهبود روابط بانکی ایران از طریق اجرای قوانین تطبیق/ اهمیت کامپلاینس برای همه بانک های دنیا

مدیر امور مشاوره بانکی در آلمان و مسوول شرکت KPMG در ایران عنوان کرد؛

نماينده شركت مشاوره kpmgآلمان با تاکید بر لزوم پیاده سازی قوانین تطبیق در ایران گفت: با توجه به اهمیت کامپلاینس برای همه بانک های دنیا، رعایت این قوانین در ایران، سبب بهبود روابط بانکی آن با دنیا می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در چارچوب کنفرانس مالی وبانکی ایران و اروپا ، شرکت kpmg  که از شرکت های معتبر مشاوره و بهبود عملکرد سیستم بانکی در دنیاست ،کارگروهی یک ساعته برای مدیران امور تطبیق و سایر علاقه مندان ارایه شد.
در جلسه تطبیق ( کامپلاینس) مذکوركه با حضور محمد کاجی اصفهانی و اولریخ فونززانتیر نمايندگان شركت مشاوره   kpmg آلمان برگزار شد ،مبانی اصلی مدیریت کامپلاینت مدرن و استانداردهای روز در مورد مدیریت داخلی بانک ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
مبانی اصلی این کارگروه اهمیت موضوع کامپلاینس یا تطبیق برای همه بانک ها در سطح دنیا بود که نمایندگان شرکت kpmg آن را تشریح کردند.
 محمد کاجی اصفهانی نماينده آلماني حاضر در جلسه با تشریح  و تاکید بر لزوم رعایت قوانین بین المللی توسط بانک ها گفت: در سال های 2008 تا 2017 بسیاری از بانکهای بین المللی به دلیل رعایت نکردن قوانین بین المللی ، بیش از 320 میلیارد دلار جریمه پرداخت کرده اند.
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود به  روند پیاده سازی مدیریت تطبیق در بانک های آلمان اشاره و اظهار کرد: طبیعتا اهمیت تطبیق در چارچوب ورود مجدد به بازار بین المللی باعث توجه ویژه بانک های ایرانی به این موضوع شده وباعث شده تا  مدیریت تطبیق را در اولویت های مدیریت  خود قرار دهند .
این نماينده آلماني با عنوان اعمال جریمه های سنگین به بانک های متخلف در 15 سال گذشته تصریح کرد: به عنوان مثال در گذشته بانکی به دلیل  رعايت نكردن قوانين و مقررات ، حدود ٥ميليارد دلار جریمه شد.
وی در پایان با تشریح  چارچوب پیاده سازی مدیریت کامپلاینس در بانکهای اروپایی گفت: در چارچوب مدیریت کامپلاینس مدرن ، وظایف اداره تطبیق بسیار فراتر از مدیریت خالص جلوگیری از پولشویی است و وظیفه اصلی اداره تطبیق ، پیاده سازی قوانین مربوط به بانکهاست که در بانکهای بین المللی مدیریت آن بر عهده یک مسوول در حد عضو هیات مدیره یا  chief compliance officer است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −  35  =