در روز بازاریابی دیجیتال چه گذشت

نخستین همایش روز بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing Day که با هشتگ dmday در فضای مجازی و به‌خصوص توئیتر ترند روز شد. همایشی یک روزه بود که جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اکبر هاشمی، مدیرمسئول هفته نامه شنبه و خبرگزاری شنبه پرس در ابتدای رویداد آماری از وضعیت کلان صنعت دیجیتال مارکتینگ و مقایسه با تبلیغات سنتی ارائه کرد و گفت: بازار تبلیغات در سال ۲۰۱۸ ایران عددی بالغ بر ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده که سهم آنلاین فقط حدود ۱.۸ درصد بوده که بسیار ناچیز است.
محتوا بسیار مهم است به‌طوری‌که سه چهارم از ۱۰۰ سایت اول ایران (از لحاظ الکسا) تولیدکننده محتوا هستند.

در دیجیتال مارکتینگ همچنان نگاه سنتی یا بیلبوردی غالب است به‌طوری‌که بنر دسکتاپ (۶۵ درصد) و بنر موبایل (۲۱ درصد) بخش عمده دیجیتال مارکتینگ را به خود اختصاص داد. ویدیو مارکتینگ موبایل (۸ درصد) و ویدیو دسکتاپ (۶ درصد) از سهم این بازار را دارد.

چشم انداز آینده و روند در حال تغییر نشان می‌دهد که تبلیغات به سمت ویدئو مارکتینگ و هوش مصنوعی خواهد رفت.

اولین سخنران dmday حورا وکیلی، مدیر ارتباطات بازاریابی ریحون بود که ارائه خود را با موضوع وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی که یکی از موضوعات بسیار مهم در مارکتینگ است انجام داد.

در ادامه نیز پنلی با موضوع Dirty Marketing و با حضور عطا خلیقی، مدیرعامل پویا سافت، محمد علی جنت خواه، بنیانگذار طرفداری و داوود مشتاقی، مدیر بازاریابی مدیسه با مدیریت پویا کندوری برگزار شد.

متین ارشادی، مدیر بازاریابی چیلیوری سخنران بعدی روز بازاریابی دیجیتال بود که در خصوص کد تخفیف، انواع کد تخفیف و اینکه کد تخفیف چطور کار می‌کند صحبت‌های خوبی همراه با مثال تجربه خود از یک کمپین دیجیتال مارکتینگ ارائه کرد.

توحید علی اشرفی، مدیر بازاریابی علی بابا یکی از ارائه‌های خوب همایش روز بازاریابی دیجیتال در مورد داستان موفقیت این برند در سال ۹۵ را انجام داد.

بعد از وی، حمیدرضا سعادتی، مدیر بازاریابی عملکرد دیجی کالا با موضوع Affiliate Marketing یا همکاری در فروش و بهره‌گیری دیجی‌کالا از این استراتژی ارائه خوبی انجام داد.

مرجان سلیمانی، مدیر بازاریابی تپسی به عنوان اولین سخنران بخش بعدازظهر همایش روز بازاریابی دیجیتال از تجارب بازاریابی تپسی توی و از دغدغه‌های یک بازار دو سویه یا Two Sided صحبت کرد.

مجتبی جوانمردی، مدیر بازاریابی میدانی سامسونگ موبایل در خصوص اهمیت محتوای هوشمند یا Smart Content در بازاریابی برای حاضران در همایش صحبت کرد.

بخش متفاوت و جذاب dmday ارائه هوتن هاشمی، مدیر گروه ردلاین و میثم کیهانی، مدیر دیجیتال مارکتینگ پارس آنلاین بود که با ارائه جذاب خود از اهمیت لیدر بودن و کپی نکردن صحبت کردند.

مینا جهانی، مدیر دیجیتال مارکتینگ دیوار از شکست پروژه دیوار در افغانستان صحبت کرد که جرأت بیان تجربه شکست توسط این برند باعث تشویق حضار شد.

محسن رهگذر، مدیر ارتباطات خلاق دیجیتال بادکوبه به‌عنوان آخرین سخنران روز دیجیتال مارکتینگ در خصوص سبک زندگی دیجیتالی صحبت کرد. اوبه اهمیت شناخت بینش مصرف‌کننده و ارتباط بین برند، مخاطب و ایده تأکید کرد.

 

منبع: پرداخت برتر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  +    =  47