قطر واردات کالا از کشورهای عربی را ممنوع کرد

وزارت اقتصادی قطر در حکمی واردات کالا از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قطر در حال جمع آوری کالاهای وارداتی از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر به دلیل مناقشه سیاسی با آنها و تحریم تقریبا طولانی مدت دوحه از سوی این کشورهای عربی است.

در همین حال وزیر اقتصاد قطر دستور داد تا مغازهای این کشور از کالاهای وارداتی این ۴ کشور عربی به سرعت پاکسازی شوند و بازرسان به بازرسی مغازها خواهند پرداخت. همچنین دفتر ارتباطات دولت قطر اعلام کرد که کالاهایی که متعلق به این ۴ کشور عربی باشند، حق ورود به قطر از طریق گمرک این کشور را ندارند و از این پس بررسی های دقیقی در واردات و فرآیند گمرکی قطر صورت می گیرد.

از اوایل ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر تحریم های اقتصادی را علیه قطر اعمال کرده اند و عربستان قطر را متهم به حمایت از تروریسم و متحد بودن با ایران کرده؛ ضمن اینکه از تاریخ مذکور روابط دیپلماتیک بین قطر و این ۴ کشور عربی قطع شده است.

بر پایه این گزارش، واردات به قطر از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از زمان تحریم های اقتصادی در حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و از زمانی که دوحه راه جایگزینی برای واردات کالا از ترکیه و مسیرهای دیگری مانند عمان پیدا کرده، این ۴ کشور عربی سعی به بازگشتن به شرایط عادی در روابط تجاری خود با قطر کرده اند.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −  70  =