واقعی شدن قیمت سهام psp ها با برداشته شدن انحصار میان آنها و فین تک ها

کارشناس حوزه پرداخت الکترونیک و کارت های اعتباری گفت :

شکوهی با اشاره به واقعی شدن قیمت سهام psp ها با برداشته شدن انحصار میان آنها و فین تک ها گفت: گاهی قیمت سهام این شرکت ها از قیمت اصلی بازار آن نیز فراتر می رفت که بخشی از آن به خاطر انحصار PSP ها بود در نتیجه با این اتفاق و با توجه به رقابت موجود در بازار ، این شرکت ها باید تلاش کنند و فین تک ها را به کار گیرند

مجید شکوهی در گفتگوی اختصاصی با بانکداری الکترونیک مصوبه اخیر دولت را به دلیل کاهش  انحصار psp ها مفید ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه ما در  میان psp ها شاهد یک سری مراودات غیر رسمی با برخی شرکت هاهستیم اما به دلیل  این که شرکتها اکثرا غیر رسمی هستند ،عدم شفافیت آن ها موجب سو استفاده مدیران یا افراد خارج سازمان می شود.
وی افزود: هرچقدر عرصه برای فعالیت مستقل فعالان باز باشد طبیعتا فعالیت ها شفاف و انحصار کمتر می شود و رقابت بین شرکت ها را افزایش خواهد داد.
این کارشناس حوزه پرداخت الکترونیک و کارت های اعتباری با مفید خواندن مصوبه اخیر دولت تصریح کرد: در مجموع این نامه را بسیار مثبت می دانم چرا که با وجود شمار زیادی از شرکت های فین تکی که در انتظار باز شدن عرصه برای فعالیت در حوزه پرداخت الکترونیک هستند،فضا برای توسعه فعالیت های انها تا حدود زیادی باز خواهد شد.
وی در خصوص نقض بخشنامه پرداختیارها توسط این مصوبه گفت : به نظر من این اتفاق فراتر از بخشنامه مذکور است چرا که آن بخشنامه برای هیئت وزیران نیست و یک بخش ویا مصوبه بالا دستی است که فضای فعالیت برای شرکت های فین تک و اشتغال برای جوانان حوزه های آی تی و پرداخت را فراهم می کند، که چارچوب آن را که در قالب پرداختیار یا موارد دیگر باشد را نهادها و سازمان های پایین دستی هیئت وزیران تهیه می کنند .
شکوهی در جواب به سوالی مبنی بر اینکه چقدر کسب و کارهای پرداخت را تحت تاثیر قرار می دهد اظهار کرد: به نظرم این مصوبه اگر به خوبی اجرا شود فضای مطلوبی را برای ورود فین تک ها به حوزه هایی که قبلا در انحصار بوده را باز می کند.
وی با اشاره به واقعی شدن قیمت سهام psp ها با برداشته شدن انحصار میان آنها و فین تک ها گفت: گاهی قیمت سهام این شرکت ها از قیمت اصلی بازار آن نیز فراتر می رفت که بخشی از آن به خاطر انحصار PSP ها بود در نتیجه با این اتفاق و با توجه به رقابت موجود در بازار ، این شرکت ها باید تلاش کنند و فین تک ها را به کار گیرند.
این کارشناس حوزه پرداخت الکترونیک و کارت های اعتباری  افزود: تا کنون فین تک های حوزه پرداخت خیلی بازی داده نشده و به رسمیت شناخته نمی شدند و اگر کسی هم با آنها کار می کرد کمی غیر شفاف بود. اکنون این اتفاق سبب شده که سایرین نیز بتوانند وارد بازار شوند و انحصار از میان خواهد رفت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ⁄  1  =