برداشت اينترنتی غير مجاز از حساب‌های بانکی در حال افزایش است

رئیس پلیس فتا استان خوزستان:

سرهنگ شاهین حسنوند اعلام کرد برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان یکی از مهمترین جرائم فضای سایبر به شمار می‌رود و متاسفانه وقوع این جرم بیشتر به‌ علت عدم رعایت موارد ساده ایمنی از سوی کاربران و شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ شاهین حسنوند اظهار کرد: متاسفانه به کرات شاهد هستیم که برخی افراد به راحتی کارت بانکی به همراه رمز آن را در اختیار دیگران می‌گذارند،که این کار اصلی‌ترین علت برداشت غیر مجاز از حساب می­‌باشد.

وی افزود: شهروندانی که کارت خود را به همراه رمز بانکی آن در اختیار دیگران اعم از دوست و آشنا می‌گذارند تا امور بانکی را برایشان انجام دهند و یا شهروندانی که در خریدهای خود در فروشگاه‌ها رمز را در اختیار فروشنده می‌گذارند، زمینه‌های سوء استفاده از حساب بانکی خود را برای مجرمان سایبری فراهم می‌کنند و دیر یا زود باید منتظر برداشت غیر مجاز از حساب خود باشند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: همین نکته ساده باعث می‌شود تا کسی که کارت را در اختیار دارد، با فعال کردن رمز دوم و کپی کردن اطلاعات کارت بانکی به راحتی بتواند از حساب بانکی دیگران خرید آنلاین کند و هزینه آن را با کارت شما پرداخت کند.

وی در توصیه به شهروندان گفت: حتماً به صورت دوره‌ای رمز بانکی خود (رمز اول و دوم) را تغییر دهید و رمزهایی انتخاب کنید که قابل حدس زدن و تشخیص از سوی دیگران نباشد؛ استفاده از شماره شناسنامه، تاریخ تولد و… برای رمز بانکی اشتباه است چرا که اینگونه گذرواژه‌ها به راحتی قابل حدس زدن هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر مهم‌ترین عوامل در بروز جرائم اقتصادی و سرقت از حساب بانکی افراد اعتماد بی‌جا و سهل انگاری و همچنین عدم آگاهی از موارد امنیتی است که می‌بایست در انجام تراکنش‌های بانکی در فضای سایبر صورت گیرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10