ورود بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نروژ به بازار ارزهای دیجیتال

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نروجین ایر شاتل (Norwegian Air Shuttle) اعلام کرد شرکت جدیدی را در حوزه فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  این شرکت «نروجین بلاک اکسچنج» (Norwegian Block Exchange) یا به اختصار «ان‌بی‌اکس» نام داشته و کار خود را از آوریل ۲۰۱۸ آغاز کرده است. بیورن کیوس (Bjørn Kjos) که مدیرعامل هواپیمایی نروجین ایر شاتل می‌گوید این شرکت جدید به بررسی فرصت‌های بالقوه موجود در فناوری بلاک چین و بهره‌گیری از آنها خواهد پرداخت.

این شرکت در دور اول جذب سرمایه به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار دست یافت. با وجود اینکه این مبلغ توسط یک صندوق سرمایه‌گذاری بیرونی اختصاص یافته، داماد آقای کیوس مدیریت این شرکت نوآور را بر عهده دارد. ان‌بی‌اکس قرار است تا پایان سال جاری میلادی به عنوان صرافی ارزهای دیجیتال نیز فعالیت داشته باشد. این شرکت همچنین به فکر ایجاد امکان استفاده از ارزهای دیجیتال در شرکت هواپیمایی نروجین ایر شاتل نیز افتاده است.

مدیرعامل ان‌بی‌اکس می‌گوید: «ما به دنبال چیزهایی هستیم که مقیاس‌پذیری‌شان ساده است. در میان موارد مختلفی که وجود دارد، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت در خطوط هوایی برایمان جذاب است. کاملا مشخص است که نیاز به بازاری جدی وجود دارد که در آن بتوان ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کرد.»

نروجین ایر شاتل بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در اسکاندیناوی و سومین شرکت هواپیمایی با هزینه اندک برای مشتریان در اروپاست. این شرکت همچنین جایگاه نهم را در میان شرکت‌های هواپیمایی کم‌هزینه در دنیا را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰ میلوین مسافر با پروازهای این شرکت جابه‌جا شدند. نروجین ایر شاتل در اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه فعالیت دارد و در ۵۰۰ مسیر به ۱۵۰ مقصد در ۳۵ کشور فعالیت دارد.
مدیرعامل ان‌بی‌اکس می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین موارد برای ما، ایجاد یک اکوسیستم از راه‌حل‌هایی است که طراحی می‌کنیم. در این میان، اکوسیستم موجود در گروه نروجین برایمان اهمیت ویژه‌ای دارد، اما به دنبال اکوسیستم صنایع هوایی نیز هستیم.»

گفتنی است نروژ همواره رویکردی نرم را در قبال ارزهای دیجیتال داشته است. حتی بانک مرکزی این کشور نیز به فکر عرضه ارز دیجیتال ملی افتاده است.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄    =  16