درهای بورس مسکو به روی ارزهای دیجیتال باز می‌شود

بورس مسکو (بزرگ‌ترین بازار سهام روسیه) اعلام کرد در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های خود به منظور ارایه اطلاعات مربوط به عرضه اولیه سکه (ICO) به سرمایه‌گذاران است. این خدمت جدید در سال جاری اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عرضه اولیه سکه (Initial Coin Offer) فرآیندی است که استارتاپ‌ها برای جذب سرمایه اولیه به منظور راه‌اندازی ارز دیجیتال و شبکه مربوط به آن به انجام می‌رسانند. سرمایه‌گذارانی که در عرضه اولیه سکه شرکت می‌کنند، بعدها می‌توانند سکه‌های پیش خرید شده خود را با قیمتی بالاتر به فروش برسانند.

الکساندر آساناسیف (Alexander Afanasiev) مدیر اجرایی بورس مسکو است. او به خبرنگار رویترز گفت که این بازار سهام هم‌اکنون در حال تدارک زیرساخت‌های اولیه‌ای است که به شرکت‌ها امکان نمایش اطلاعات مربوط به عرضه اولیه سکه را می‌دهد.

البته فهرست تمام توکن‌های نیازمند جذب سرمایه نمایش داده نمی‌شود. بورس مسکو رویکردی مشابه پول رسمی را در قبال انواع توکن‌ها و ارزهای دیجیتال در پیش می‌گیرد. در این میان، اگر توکن‌هایی بتوانند تامین سرمایه خود را به طور کامل انجام داده و وجهه‌ای قانونی بیابند، می‌توانند در فهرست منتشره توسط بورس مسکو قرار گیرند.

مدتی پیش بود که بانک مرکزی روسیه اعلام کرد قصد دارد پلتفرم قانونی جدیدی را برای عرضه اولیه سکه طراحی کند. این پلفترم به صورت آزمایشی در دو بانک این کشور اجرایی می‌شود. همچنین دوما (پارلمان) روسیه نیز دو لایحه مرتبط با ارزهای دیجیتال، بلاک چین و عرضه اولیه سکه را تصویب کرده است. با وجود اینکه این لوایح به دنبال قانونی‌سازی دارایی‌های مالی و فرآیند عرضه اولیه سکه در خاک روسیه هستند، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای پرداخت را در این کشور ممنوع می‌کنند.

همچنین هفته گذشته بود که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) اعلام کرد این کشور همچنان موضع محتاطانه خود را در قابل ارزهای دیجیتال حفظ خواهد کرد. او همچنین بر این باور است که فناوری بلاک چین می‌تواند به روسیه برای مقابله با تحریم‌های غرب علیه این کشور کمک کند.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄  14  =