دانشگاه استنفورد مرکز پژوهشی بلاک چین تاسیس می‌کند

گروه علوم رایانه دانشگاه استنفورد به زودی یک مرکز پژوهشی را برای تحقیق در زمینه فناوری بلاک چین راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تاسیس این مرکز در راستای یک برنامه ۵ ساله تحقیقاتی پنج‌ ساله صورت می‌گیرد که قرار است با همکاری چندین سازمان و نهاد فعال در زمینه ارزهای دیجیتال اجرایی شود.

بنیاد اتریوم (Ethereum Foundation)، پروتکل لبز (Protocol Labs)، دفینیتی استیفتانگ (DFINITY Stiftung)، بنیاد اینترچین (Interchain Foundation) و صندوق پلی‌چین کپیتال (Polychain Capital) از جمله نهادهایی هستند که در راه‌اندازی این مرکز مشارکت دارند. پروفسور دان بونه (Dan Boneh) و نیز پروفسور دیوید مازیره (David Mazières) که هر دو از اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه استنفورد به شمار می‌روند، مدیریت این مرکز را بر عهده خواهند داشت.

پرفسور بونه می‌گوید: «بلاک چین به سرعت به مولفه‌ای اساسی برای فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان تبدیل می‌شود.استنفورد باید در خط مقدم تلاش برای بهبود، اجرایی سازی و نیز درک پیامدهای گسترده این فناوری قرار گیرد.»

پروفسور مازیره نیز می‌گوید: «بلاک چین سبب کاهش موانع برای ایجاد دارایی‌های قابل معامله دیجیتال می‌شود. بلاک چین به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون شناخت یکدیگر و یا حتی اعتماد به هم، با همدیگر تراکنش‌هایی غیرقابل بازگشت در حوزه‌های مختلف و به شکلی امن و ایمن داشته باشند.»

مدیریت دانشکده مهندسی دانشگاه استنفورد در نظر دارد یک سری دوره‌های آموزشی بلاک چین را نیز طراحی کند تا دانشجویان و حتی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بتوانند در آن شرکت کنند.

پروفسور بونه می‌گوید: «بلاک چین حوزه‌ای جذاب برای پژوهش است که انبوهی از سئوالات جدی علمی در آن نهفته است. به محض وارد جزییات شدید خیلی زود متوجه می‌شوید که تعداد زیادی پایان نامه دکترا را می‌توان در همه رشته‌های مربوط به علوم رایانه و سایر رشته‌ها از آن استخراج کرد.»

حمایت شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین می‌تواند این مرکز را به پیشروترین پژوهشگاه بلاک چین در دنیا بدل کند.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  8