ضرورت ورود به ارزهای دیجیتالی

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت ورود به ارزهای دیجیتالی گفت: با روش ارز دیجیتالی تحریم را نیز دور می زنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ی  مشکلات برخی از شرکت های دانش بنیان به نوسانات ارزی گفت:  در این باره تعاملی با بانک مرکزی داشته ایم. شرکت هایی را که معرفی کرده ایم، بانک مرکزی همکاری خوبی داشته است.

وی افزود: برخی از شرکت ها از بستر «نیما» توانسته اند تسهیلات ارزی دریافت کنند اما برخی دیگر موفق نشده اند.

دلیری تصریح کرد: مشکلات شرکت های تجهیزات پزشکی بیشتر از شرکت های دیگر است که با بانک مرکزی نیز مذاکره کرده ایم و در حال رفع مشکل هستیم. برخی از محدودیت ها در حوزه بهداشت وجود دارد که به برخی از محصولات را شامل می شود  و از حیطه کاری ما به دور است ما به محصولاتی که محدودیت ندارند، تا جایی که بتوانیم کمک می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: تاکنون بانک مرکزی با شرکت های دانش بنیان همکاری خوبی داشته اند.

وی درباره ارز دیجیتالی نیز گفت: دنیا به سرعت در حال رشد است. ارز دیجیتالی یک فناوری مالی است که مورد استفاده قرار می گیرد. کشور ایران نیز باید با بررسی به این حوزه ورود پیدا کنند.

دلیری بیان کرد: با روش ارز دیجیتالی تحریم را نیز دور می زند. چون جا به جایی پول با یک کد است و بستری برای جا به جای پول بین شرکت های داخلی و خارجی می شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در دنیا به این فناوری ارزی توجه می شود که باید در کشور ما هم مورد توجه قرار گیرد.

دلیری افزود: امیدواریم بتوانیم بستر قانونی این ارز دیجیتالی را از طریق بانک مرکزی فراهم کنیم. تاکنون پول فیزیکی بوده است که در حال حاضرغیرفیزیکی شده است ما هم نباید از این فن آوری عقب بمانیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ملاحظاتی نیز ممکن است وجود  داشته باشد که باید به آن توجه کنیم، با این وجود کشور باید برای ورود به فناوری ارز های دیجیتالی ورود پیدا کند تا جا به جایی پول به راحتی صورت گیرد.

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می کنند، رمزنگاری های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند.اولین ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و اکنون پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. در چند سال گذشته ارزهای دیجیتال زیادی معرفی و عرضه شده اند. در حال حاضر حدود ۹۰۰ ارز دیجیتال در بازارهای جهانی تجارت می شود.
 

منبع: شبستان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =