قرارداد یک میلیارد دلاری آی‌بی‌ام برای توسعه زیرساخت بلاک چین دولت استرالیا

شرکت آی‌بی‌ام قراردادی قابل توجه با دولت استرالیا در زمینه فناوری بلاک چین به امضاء رساند. این شرکت قرار است شبکه بلاک چین و نیز طرح‌هایی دیگر مرتبط با سایر فناوری‌های دیجیتال را برای این کشور آماده کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ارزش این قرارداد یک میلیارد دلار استرالیا (حدود ۷۴۰ میلیون دلار آمریکا) اعلام شده است. این اقدام جدیدترین تلاش دولت استرالیا برای قرارگیری در جمع «سه دولت برتر دیجیتال» در دنیا تا سال ۲۰۲۵ است. استرالیا قرار است با همکاری آی‌بی‌ام به اجرای طرح‌های پژوهشی و عملی در زمینه فناوری اطلاعات، رایانش کوانتومی و نیز هوش مصنوعی بپردازد.

دیوید لا رز (David La Rose) – مدیر منطقه‌ای آی‌بی‌ام در استرالیا و نیوزیلند – در این باره می‌گوید: «این قرارداد حاصل بر همکاری چهل ساله ما با دولت استرالیاست. این قرارداد اعتماد و باوری که به توانایی ما برای تحول و خلق ظرفیت‌هایی در سطح بین‌المللی وجود دارد را نشان می‌دهد. ما مشتاقیم به دولت استرالیا کمک کنیم تجربه دیجیتال خود در راستای خدمت به شهروندان این کشور را بازتعریف کند.»

هریت گرین (Harriet Green) – سرپرست بخش آسیا و اقیانوسیه آی‌بی‌ام- نیز به شبکه خبری بلومبرگ گفت که این همکاری جدید به شهروندان کشورهای مشترک‌المنافع (از جمله استرالیا) امکان دسترسی به برترین فناوری‌های جهان را از طریق سازمان‌های مختلف دولتی فراهم می‌سازد.

او در این مصاحبه به اهمیت امنیت داده‌ها برای شهروندان اشاره کرد. گفتنی است بلاک چین یک پایگاه داده غیرقابل تغییر و نیز رمزنگاری شده را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. آقای گرین همچنین این طرح را گامی بلند در راستای «آینده بدون کاغذ» در حوزه‌های مختلف دانست.

آی‌بی‌ام یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه فناوری بلاک چین به شمار می‌رود. چند روز پیش بود که پلتفرم آی‌بی‌ام با نام وی‌.ترید (we.trade) میزبان معاملات زنده بین چهار موسسه بزرگ مالی اروپایی (از جمله دویچه بانک و اچ‌اس‌بی‌سی) بود.

گفتنی است این شرکت در سال گذشته قراردادی با شرکت استلار (Stellar) که ارز دیجیتال XLM را عرضه کرده منعقد کرد. آی‌بی‌ام از این شبکه به عنوان زیرساخت برای طراحی سامانه ارتباط بین بانکی بین‌المللی استفاده می‌کند.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  9