گروه عملیاتی ترامپ برای رسیدگی‌ به جرایم ارزدیجیتالی

رئیس جمهور ترامپ در روز چهارشنبه ۱۱ جولای، فرمان اجرایی جهت ایجاد گروه عملیاتی که بخشی از مسئولیتش تمرکز بر روی کلاهبرداری‌های ارز دیجیتالی است را امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق دستور «گروه عملیاتی جهت رسیدگی به تمامیت بازار و کلاهبرداری‌ مصرف‌کننده»، بیشتر تمرکز آن متوجه کلاهبرداری‌های این حوزه خواهد شد. برای صنعت ارزهای دیجیتال قابل توجه است که کلمه «کلاهبرداری ارز دیجیتال» که در این دستور آمده، تنها یکی از چند حوزه‌ای است که این گروه عملیاتی در جهت کمک به روند رسیدگی‌ها و تعقیب قانونی موارد کلاهبرداری برخواهد آمد.

البته مشخص نشده که این گروه در چه قالبی به این روند کمک می‌کند، اما احتمالا این گروه گزارشی از نتیجه را برای ترامپ آماده خواهد کرد.

با این حال تعجب آور نیست که سیاست دولت آمریکا در این جهت قدم بر می‌دارد. در اوایل سال میلادی، دولت آمریکا اعلام کرد که بر روی استراتژی جامعی راجع به ارزهای دیجیتال با تمرکز بر روی کلاهبرداری‌های این حوزه، در حال کار کردن است. همینطور در فوریه امسال، وزارت دادگستری یک گروه عملیات امنیت سایبری که ارز دیجیتال نیز یکی از اهداف آن بود، تشکیل داد.

راد روزنتاین، قائم مقام دادستان کل نیز در این باره گفت:  بسیاری از این برنامه‌ها شامل بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال که در قالب سیستم‌های مالی قدیمی نمی‌گنجند، خواهد شد.

همچنین ایشان افزود: چیزی که ما هم اکنون با گروه جرایم رایانه‌ای به دنبال آن هستیم، یافتن راه‌حل جامعی است که بتوانیم با آن مقابله کنیم.

 

منبع: ارزدیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1