هر پدیده‌ای در نظام سلامت به وسیله اینترنت اشیا هوشمند می‌شود

نصراللّه جهانگرد در هفتمین کنفرانس سلامت الکترونیک، گفت: درحوزه اینترنت اشیا، هر پدیده‌ای در نظام سلامت هوشمند می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری در همایش هفتمین کنفرانس سلامت الکترونیک و دومین کنگره ملی انفورماتیک، با اشاره به اینکه یکی از شریف ترین حوزه های خدمت، حوزه سلامت است، گفت: در هر جامعه ای کیفیت و نحوه ارایه خدمات و نحوه تعامل خدمتگزاران حوزه سلامت با مردم بسیار حائز اهمیت است و باید از تکنولوژی و بهره وری نهادها و بهبود استانداردها، برای بالا برد ن کیفیت بهره برد.

وی تصریح کرد: در روند ارتباطات در دنیا، تقریباً سه دسته محصول در دنیای IT داریم که شامل بسترسازی شبکه، محتوای شبکه که شامل داده و سرویس ها است و دسته سوم ترمینال ها که ابزارهای واسط بین سیستم و انسان هستند.

جهانگرد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه شبکه سازی، شبکه نسل پنجم و ابری را پیش رو داریم، گفت: معماری دنیای ارتباطات با نسل پنجم به طور کلی تغییر می یابد و از نسل پنجم به بعد به دلیل ورود هوشمند سازی در پیرامون ما، دیتای زیادی داریم که در جایی متمرکز شده و بسته به انواع کاربردها کنترل می شود و معماری و ساختار ارتباطات تغییر زیادی می کند.

وی افزود: درحوزه اینترنت اشیا، هر پدیده ای در نظام سلامت هوشمند می‌شود و حتی می توان در مورد نحوه کارکرد آنها دستور داد. معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، هوش مصنوعی، رباتیک و بکارگیری ابزارهای الکترومکانیک را در حوزه سلامت الکترونیک حائز اهمیت دانست.

وی تصریح کرد: اینترنت اشیا و بیگ دیتاها و داده های مبتنی بر پارامترهای بیولوژیک و زیستی در حوزه سلامت از موضوعات استراتژیکی هستند که متأسفانه به آن پرداخته نشده و کمی در آنها عقب هستیم. جهانگرد نقش گوشی ها و شبکه های اجتماعی در حوزه سلامت را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: هوش مصنوعی، نرم افزارها و علوم داده ها باید به کمک حوزه سلامت بیایند.

وی با اشاره به زنجیره بلوکی و تعریف و نقش آن در حوزه سلامت، گفت: دانشکده انفورماتیک، مرکز تحقیقات مخابرات( پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات)، دانشکده مهندسی پزشکی و شرکت های فعال در این حوزه باید بتوانند با پلتفرم مشترک، کارهای کاربردی و پژوهشی که پاسخگوی نظام سلامت ایران باشد را انجام دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  +    =  84