شتاب غولهای فناوری مالی برای ثبت پتنت بلاکچین

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

مزایده بزرگ ثبت اختراع Blockchain هم‌چنان با حضور شرکت‌ های بزرگی مانند بارکلیز، مسترکارد و امریکن اکسپرس ادامه دارد. این شرکت ها در هفته های اخیر درخواست هایی برای ثبت اختراعات خود ارائه کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سازمان ثبت اختراعات و علامت های تجاری ایالات متحده دو درخواست از بارکلیز را منتشر کرده است: اولین درخواست مربوط به استفاده از بلاکچین خصوصی برای ذخیره اطلاعات شناسایی به منظور اهداف KYC (مشتری خود را بشناسید) است. دومین درخواست درباره استفاده از تکنولوژی دفتر توزیع در سرعت بخشیدن به انتقال وجه ارزهای رمزنگار است.
هم‌چنین مسترکارد نیز یک پتنت آمریکایی را به خود اختصاص داد. پتنت مسترکارد درباره اتصال دارایی های مبتنی بر بلاکچین به حساب های ارزی فیات (واحدهای پولی غیررمزنگار مانند دلار) است که به هدف سرعت بخشیدن به پرداخت با ارزهای رمزنگار انجام می شود.
امریکن اکسپرس نیز در اداره ثبت اختراعات مشغول ثبت درخواستی برای ثبت سیستم پرداختی است که فرایند تایید پرداخت در آن از طریق بلاکچین انجام می شود و این سیستم می تواند «تایید تراکنش پرداخت و مبلغ پرداخت و شناسه تجاری» را از آن طریق دریافت کند.
در ماه ژانویه، شرکت تحقیقاتی EnvisionIP 1045 پتنت ثبت شده و مرتبط با صنعت بلاکچین را پیدا کرد که در وضعیت دریافت شده یا در انتظار دریافت هستند اما منتشر شده اند. در نتیجه مشاهده شد که صنعت مالی در 10 رتبه برتر پتنت های ثبت شده درباره بلاکچین قرار گرفته است.
در صدر این پتنت های ثبت شده، بانک آمریکا با 43 پتنت قرار دارد. بعد از آن مسترکارد و IBM با 27 پتنت و سپس فیدلتی با 14 پتنت در جایگاه شرکت هایی با بیشترین پتنت ثبت شده درباره بلاکچین هستند. سایر شرکت های بزرگ مالی نیز عبارتند از بانک TD با 11 پتنت، ویزا با 7 و نزداک با 5 پتنت.

 

منبع: https://www.finextra.com/newsarticle/32418/fs-giants-in-rush-for-blockchain-patents/payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

87  −    =  85