بازار خونین ارز رمزنگار: بیت کوین با ۷ درصد کاهش به ۷۵۰۰ دلار رسید

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

از آنجایی که بازار ارزهای رمزنگار ظرف 24 ساعت گذشته 30 میلیارد دلار سرمایه خود را از دست داد قیمت بیت کوین تا بیش از 7.5 درصد کاهش داشته و از 8150 دلار به 7500 دلار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این اتفاق یکی از وخیم ترین سقوط های قیمت بیت کوین در 30 روز گذشته بوده است.

انتظار کاهش قیمت وجود داشت 
از دو روز گذشته بیت کوین در نمودار یک روزه خود سه فروش متوالی را نشان می داد و خبر از یک حرکت کاهش قیمت بیت کوین می داد.
روز گذشته خبرگزاری CCN گزارش کرد: «اگر بیت کوین نتواند حجم فعلی سرمایه خود را حفظ کند، قیمت آن تا 8100 دلار کاهش خواهد یافت. ممکن است بیت کوین خط حمایت اصلی خود را در 8000 دلار آزمایش کند و حتی به کمتر از 8000 دلار نیز  کاهش یابد. اگر بیت کوین پایداری خود را در کمتر از ناحیه 8000 دلاری بیابد احتمالا حد پایین کوتاه مدت برای آن 8000 دلار خواهد بود و انتظار می رود تا 8500 مجددا خود را بازیابی کند»
در طول 48 ساعت گذشته، بیت کوین تلاش کرد تا نشانه ای از بهبود حجم سرمایه و بهبود قیمت از خود ابراز کند اما در نهایت ظرف یک شب سقوط قابل توجهی تجربه کرد.
علی رغم وجود این سقوط بیت کوین هنوز غلبه خود بر سایر ارزهای بازار را حفظ کرده و از ژانویه 2018  به بالاترین سطح سالانه خود یعنی 48.1 درصد از حجم سرمایه موجود در بازار ارزهای رمزنگار رسیده است.
تقویت شاخص غلبه بیت کوین در یک دوره بسیار ناپایدار نشان از عدم تمایل سرمایه گذاران برای ریسک بیشتر بر روی سایر ارزهای رمزنگار و توکن های کوچکتر دارد.
در 30 روز گذشته، بیت کوین بهترین عملکرد را در میان همه ارزهای رمزنگار داشته است. بنابراین با در نظر گرفته حرکت قدرتمند بیت کوین در ماه اخیر می توان گفت برای سرمایه گذاران بدیهی است که یک کاهش قیمت دیگر در بیت کوین موجب می شود سایر ارزهای رمزنگار دچار سقوط بیشتری شوند.
در همین وضعیت که برای بیت کوین کاهش قیمت 7.5 درصدی ثبت شده است، توکن های Polymath، Bitcoin Private، Pundi X، VeChain، Ark، Aelf، Decentraland، ICON، WanChain، Onthology و WaltonChain که همگی جامعه توسعه دهندگان فعال دارند و در فصل اول و دوم از سال 2018 حرکت پایداری از خود نشان داده اند، در 24 ساعت گذشته بین 10 تا 30 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده اند.
چهار فروش متوالی در یک روز بر روی نمودار بیت کوین نشان می دهد برای این که بیت کوین بخواد دوباره وضعیت صعودی خود را بازیابی کند نیاز است که یک تغییر حجم سرمایه سریع اتفاق بیفتد. با این حال، حداقل فعلا برای مدتی افزایش قیمت به ناحیه 8000 دلاری بسیار بعید به نظر می رسد.
بعضی از تحلیلگران انتظار دارند به دلیل کاهش قیمت اخیر بیت کوین ناحیه 6 هزار دلاری نیز تجربه شود و بیت کوین بین محدوده 6000 تا 6900 دلار قرار گیرد.

برای سایر ارزها چه پیش می آید
گروهی از سرمایه گذاران برای حفظ سرمایه خود ارز Tether خریداری می کنند که قیمت آن ثابت و معادل با دلار آمریکا است. گروهی دیگر نیز سرمایه خود را به ارزهای اصلی مثل بیت کوین و اتریوم تبدیل می کنند تا بازار ارزهای رمزنگار به ثبات برسد. بنابراین تا زمانی که بازار در چنین وضعیت پرنوسانی قرار دارد، سرمایه قابل توجهی از سایر ارزهای رمزنگار حمایت نمی کند و نمی‌ توان درباره چشم انداز آن ها چیزی پیش بینی کرد.

مترجم: سمانه سمیعی

منبع: https://www.ccn.com/crypto-bloodbath-bitcoin-drops-7-to-7500-as-crypto-market-loses-30-billion/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  8