استفاده کره‌ جنوبی از بلاک چین برای داده‌های ژنومیک

شرکت ماکروژن (Macrogen) در کره جنوبی، پیشتازترین شرکت فعال در زمینه ارایه خدمات توالی ژنتیک در این کشور به شمار می‌رود. این شرکت اعلام کرد در حال کار برای توسعه پلتفرمی مبتنی بر بلاک چین برای ذخیره اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ماکروژن با همکاری شرکت بیگستر (Bigster) می‌خواهد یک اکوسیستم کلان داده را طراحی کند. این فضای ذخیره امن و خصوصی است و می‌توان حجم زیادی از داده‌های حساس ژنومیک و اطلاعات فردی را در آن ذخیره کرد.

در اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت ماکروژن آمده است که پیشرفت‌ها در حوزه ژنومیک، افق پزشکی در جهان را دگرگون می‌سازد. ژنومیک امکان تشخیص دقیق، درمان و پیشگیری را می‌دهد. کلان داده‌های پزشکی که دربردارنده اطلاعات ژنومیک و نیز اطلاعات دیگر مربوط به سلامت و سبک زندگی را در بر می‌گیرد. این اطلاعات معمولا باید محرمانه بماند. به همین دلیل، صنایع داروسازی و سلامت هزینه زیادی را برای محافظت از این داده‌ها صرف می‌کنند.

کاپ سئوک (مدیرعامل ماکروژن) در گفتگویی با یکی از روزنامه‌های انگلیسی زبان کره جنوبی گفت: «نقل و انتقال داده‌های ژنتیکی با وجود کاربردهای گسترده‌ای که دارد، به خاطر مسائل مربوط به محرمانگی و نیز موانع فناوری بسیار دشوار است. امیدواریم این پلتفرم مبتنی بر بلاک چین امکان گردش آزاد این داده‌ها را فراهم سازد.»

طبق برنامه اعلام شده، این پلتفرم قرار است تا ژوئن ۲۰۱۹ آماده شود. این بلاک چین مجوزی دسترسی‌های محدودی را در اختیار نهادهای خاص نظیر شرکت‌های داروسازی، شرکت‌های حوزه زیست فناوری و نیز موسسات پژوهشی قرار می‌دهد.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄  9  =