کارمزد تراکنش های کارتی در کانادا کاهش یافت

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

بیل مورنو وزیر دارایی کانادا اعلام کرد که دولت در توافق های داوطلبانه و جداگانه ای از سوی سه شبکه پرداخت به آن ها کمک کرده است تا تراکنش های کارتی را امن کرده و کارمزد آن ها را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با کارمزدهای کمتر کسب و کارها بهتر می توانند سرمایه خود را را برای سرمایه گذاری پس انداز کرده، رشد کنند و بیشتر شغل ایجاد کنند. این توافق بخش عمده ای از برنامه تقویت قشر متوسط جامعه است.
تعهدات مذکور که از سوی شرکت های ویزا، مسترکارد و امریکن اکسپرس مورد پذیرش قرار گرفته است باعث می شود پذیرش کارت ها در شرکت های کوچک و متوسط افزایش یابد. از آن جا که این شرکت ها نسبت به شرکت های بزرگتر قدرت چانه زنی کمتری برای دریافت نرخ های کارمزد کمتر دارند، بنابراین دولت به آن ها کمک می کند تا حرکتی در جهت پیشرفت اقتصاد قشر متوسط جامعه باشد. هم چنین این تعهدات مزایایی برای کارت ها و برنامه های وفاداری مشتری آن ها دارد که برای مشتریان آن ها در کانادا حائز اهمیت است.
ویزا و مسترکارد در بخشی از تعهدات خود ملزم شدند:  1- کارمزد مبادلات محلی را به نرخ متوسط سالانه 1.40 درصد به مدت 5 سال کاهش دهند. 2- طیف کارمزدهای تبادل را کم کنند (فاصله بالاترین کارمزد و کمترین کارمزدی که برای کسب و کارها تعیین می شود.) 3- این تعهدات مستلزم تایید سالانه از سوی یک بخش شخص ثالث باشد.
وزیر دارایی کانادا هم چنین از تعهدات داوطلبانه امریکن اکسپرس نیز استقبال کرد. زیرا این شرکت برای پشتیبانی از اهداف دولت در راستای عدالت و شفافیت بازار کارت های اعتباری کانادایی وارد عمل شده است. امریکن اکسپرس یک مدل کسب  وکار منحصر به فرد با کارمزدهایی متفاوت از کارمزد تبادلات دارد.
انتظار می رود کاهش هزینه های تبادلات به میزان 250 میلیون دلار سالانه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط سودآوری داشته باشد زیرا آمار پرداخت با کارت های اعتباری به میزان سالانه 250 میلیارد دلار است.
برای کسب و کارهای متوسط با آمار پرداخت با کارت اعتباری سالانه 5 میلیون دلار، 10 واحد کاهش کارمزدها برابر با 25 هزار دلار پس انداز در 5 سال خواهد بود.
برای کسب و کارهای کوچک با آمار پرداخت با کارت اعتباری سالانه 1 میلیون دلار، 15 واحد کاهش در کارمزد مبادلات برابر با 7500 دلار پس انداز در 5 سال خواهد بود. به موجب این توافق با توجه به کاهش طیف کارمزدها از بالاترین تا پایین ترین نرخ کارمزد، انتظار می رود کسب و کارهای کوچک بتوانند نسبت به کسب و کارهای بزرگتر کاهش نرخ بهتری را تجربه کنند.

 

مترجم: سمانه سمیعی
منبع: https://www.finextra.com/pressarticle/75053/card-schemes-cut-interchange-fees-in-canada/payments

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  42  =  52