تلاطم ارزی و سود‌های بانکی معضل اصلی صنایع کوچک و متوسط

اکبریان مطرح کرد؛

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات صنایع کوچک سود‌های بانکی و مسائل ارزی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط در محل مصلی امام خمینی تهران گفت: صنایع کوچک امروز در ابعاد مختلف رنج می‌برد، در حالی که این صنایع می‌توانند تولید محور باشند و در تحریم‌ها نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: یکی از مسائلی که صنایع کوچک را رنج می‌دهد، صنایع بزرگ است، زیرا اینها باید تولیدات خودشان را که با پول نقد تهیه کرده‌اند به صنایع بزرگ تقدیم کنند.مشکل دوم صنایع کوچک سودهای بانکی است و مسئله بعدی مسئله ارز است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی می‌گویند، مجلس برای حل مشکلات باید قوانین وضع کند، گفت: ما دستمان را بالا می‌بریم و اعلام می‌کنیم که مجلس نمی‌تواند، زیرا کننده کار از مشکلات با خبر است.

وی افزود: مجلس کارشناس ندارد، کارشناس در بدنه دولت است و آن کسی که اداره امور را در دست دارد، می‌داند مشکلات چیست، انجام دهندگان کار با وزارتخانه به مجلس لایحه بدهند تا مجلس آن را تصویب کند.

اکبریان بیان کرد: صنایع کوچک ما در پتروشیمی و فولاد در حال تعطیلی است. وقتی ما می‌گوییم این صنایع باید محصولاتشان را در بورس عرضه کنند، آیا به این فکر کرده‌‌ایم که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که یک بیماری دارد و یک عده می‌آید و این محصولات را می‌خرند و عرضه نمی‌کنند و یا گران می‌فروشند؟

وی گفت: مشکل اساسی کشور ما از تندروی های چپ و راست است که این تندروها در مجلس، دولت و جامعه حضور دارند و کشور ما را بدبخت کرده‌اند، در حالی که بقیه آحاد ملت و مجلس با هم مشکلی ندارند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2