بانک استرالیا از بلاکچین برای کشاورزی و اینترنت اشیاء استفاده می کند

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

بانک CBA استرالیا در حال آزمایش استفاده از اینترنت اشیا و تکنولوژی بلاکچین به منظور کمک به مشتریان تجاری خود در خرید و مدیریت هزینه های تجهیزات کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این بانک پروژه دارایی هوشمند را بر روی یک کشاورز از استرالیای جنوبی که قصد دارد تراکتور خود را به صورت اشتراکی با دو کشاورز همسایه خود خریداری کند آزمایش می کند. این سه کشاورز یک نهاد قانونی برای سرمایه گذاری و مالکیت تراکتور جدید شکل داده اند و آن را مجهز به سنسورهای هوشمند کرده اند.
داده هایی که از انجام این همکاری مشترک دریافت می شد نیاز به بررسی و تحلیل پیچیده ای داشت بنابراین این سه کشاورز با بانک CBA تماس گرفتند و نیازی که از سوی آن ها مطرح شد موجب توسعه پلتفرم مدیریت اشتراک دارایی با استفاده از دستگاه های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء شده است. به این ترتیب کشاورزان می توانند موقعیت جغرافیایی، میزان استفاده و عملکرد دستگاه توسط هر کشاورز را به صورت آنی مشاهده کنند.
در بخشی از این پلتفرم بانک CBA یک داشبورد پویا قرار داده است که در آن عملکرد دستگاه به صورت تصویری به نمایش در می آید. داده ها به صورت آنی به دست می آید و به کشاورزان فرستاده می شود. بنابراین آن ها می توانند درباره چگونگی عملکرد بهتر دستگاه بهتر تصمیم گیری کنند و اقدامات نگهداری یا نوسازی آن را به موقع انجام دهند.
هم چنین بانک CBA در جستجوی روش های جدیدی است که کشاورزان بهتر بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنند. داشبورد کشاورزان بر مبنای تکنولوژی بلاکچین ساخته شده است و آن ها می توانند به راحتی تجهیزات گرانقیمت را به صورت اشتراکی خریداری نمایند زیرا این امور توسط قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین مدیریت می شود. این پلتفرم یک قابلیت قفل هوشمند دارد که می تواند بدون نیاز به دخالت مالک اصلی دستگاه، زمانی که خریداران مبلغ را پرداخت کردند قفل آن را باز کند و امکان استفاده را در اختیار صاحبان جدید دستگاه قرار دهد.
تیم هاروی، مدیر بخش استراتژی و نوآوری بانکداری منطقه ای کشاورزی در بانک CBA در این باره گفت: «تعامل بین بلاکچین، قراردادهای هوشمند و اینترنت اشیاء به منظور مدیریت مالکیت دستگاه های گرانقیمت یک پیشرفت قابل توجه در جهت بیشینه کردن ارزش مزایای حاصل از چنین ماشین هایی در کسب و کارهای کشاورزی است. با توسعه پلتفرمی که امکان مدیریت مالکیت درصدی را فراهم می کند، مشتریان می توانند هزینه های اموال و دستگاه های مورد نیاز خود را کاهش دهند و بهره برداری افزایش پیدا می کند»

 

مترجم: سمانه سمیعی

منبع: https://www.finextra.com/newsarticle/32568/cba-applies-blockchain-and-iot-to-agribusiness/payments

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  36  =  39