دغدغه‌های استارت‌آپی؛ از نبود نیروی ماهر تا سربازی

مدیرعامل شتابدهنده جهش، حضور استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه‌های تخصصی را مفید دانست و گفت: این گروه‌ها می‌توانند دو یا سه نمایشگاه تخصصی را که فرصت تعامل با دیگر بازیگران این اکوسیستم و همچنین مواجه شدن با کاربران نهایی را برای آنها به خوبی فراهم می کند، برگزینند و در آنها حاضر شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شتابدهنده جهش از زمستان ۱۳۹۴ فعالیت خود را در دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرد. هدف تیم جهش، تقویت فضای کارآفرینی در دانشگاه‌ها، با برگزاری دوره‌های آموزشی و کمک به دانشجویان برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا است. دوره پیش‌شتابدهی جهش با هدف آموزش مهارت‌های مرتبط با کسب و کار و راه‌اندازی استارتاپ برای دانشجویان، از سال ۱۳۹۵ اجرایی می‌شود. این مجموعه تا کنون دو چرخه پیش‌شتابدهی را با حضور استارت‌آپ‌های منتخب برگزار کرده است.

 
کاوه گودرزی مدیرعامل شتابدهنده جهش، کمبود نیروی متخصص را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فضای استارت‌آپی کشور دانست و گفت: «نبود نیروهایی که از دانش و توان تخصصی کافی چه در حوزه‌های فنی و چه در زمینه‌هایی چون بازاریابی و برندسازی برخوردار باشند، کیفیت کار گروه‌های فعال در این اکوسیستم را کاهش می‌دهد. سیستم آموزشی حاکم بر دانشگاه‌های کشور، نیروهای متخصص ماهر و آماده به کار را تربیت نمی‌کند و زمانی که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان یک رشته قصد حضور در بازار کار را پیدا می‌کنند، آموزش‌های پایه‌ای و لازم مورد نیاز را ندیده‌اند.»

 
مدیرعامل شتابدهنده جهش، در  ادامه گفت: «در چنین شرایطی، ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی از جمله اقداماتی است که شتابدهنده‌ها ناچار به انجام هستند. مشکلات موجود در فرایند کسب "ای‌نماد" و همچنین طولانی و زمان‌بر بودن اقدامات مروبط به ثبت شرکت را از جمله مشکلات بزرگ استارت‌آپ‌ها دانست» و افزود: «اگر چنین گروه‌هایی بلافاصله پس از تشکیل قانونی شرکت، درگیر بیمه و مالیات شوند، فشار زیادی به آنها وارد می‌شود.»

 
گودرزی، به دوران سربازی به عنوان یکی از دغدغه‌های گروهی از موسسان جوان استارت‌‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون تنها مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان از معافیت‌هایی در این حوزه برخوردارند و بهتر است چنین امتیازاتی برای استارت‌آپ‌ها نیز فراهم شود. به گفته وی، شتابدهنده جهش تلاش می‌کند استارت‌آپ‌های تحت پوشش خود را تا حد امکان از چنین مشکلاتی دور نگاه دارد و مسیر فعالیت آنها را هموار کند.

 
مدیرعامل شتابدهنده جهش، حضور در تعداد محدودی نمایشگاه تخصصی را برای استارت‌آپ‌ها مفید دانست و گفت: گروه‌های استارت‌آپی معمولا توان اقتصادی بالایی ندارند و با توجه به هزینه‌های قابل توجهی که شرکت در هر نمایشگاه از نظر مالی، زمانی و نیروی انسانی به آنها وارد می‌کند، لازم نیست در هر رویدادی که در طول سال برگزار می‌شود حضور یابند. به گفته وی، این گروه‌ها می‌توانند دو یا سه نمایشگاه تخصصی را که فرصت تعامل با دیگر بازیگران این اکوسیستم و همچنین مواجه شدن با کاربران نهایی را برای آنها به خوبی فراهم کند، برگزینند و در آنها حاضر شوند.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −  18  =