امنیت سایبری حوزه سلامت چالش مهم ۲۰۱۹ می‌شود

حوزه امنیت سایبری بخش سلامت در لیست بخش های حیاتی در خطر حملات سایبری سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارش گروه اجرایی بهداشت و درمان ایالات متحده، امنیت سایبری سامانه‌های سلامت، یکی از ۱۰ چالش بزرگی است که جهان در سال ۲۰۱۹ با آن مواجه خواهد‌بود.

در ادامه این گزارش درباره تبیین ماهیت سامانه‌های سلامت و اهمیت آنها آمده‌است: «امنیت سایبری در حوزه سلامت، وظیفه حفاظت از اطلاعات شخصی و پرونده‌های پزشکی بیماران را برعهده دارد.»

این چهارمین سال پیاپی است که سامانه‌های سلامت در زمره زیرساخت‌های در معرض تهدید، طبقه‌بندی می‌شوند. این در حالی است که رتبه بخش سلامت در سال گذشته ششم و در سال ۲۰۱۶، چهارم بوده‌است.

فریس تیلور (Ferris W. Taylor)، مدیر اجرایی گروه اجرایی بهداشت و درمان، در این مورد گفت: انتخاب و رتبه‌بندی مسئله امنیت سامانه‌های سلامت به‌دلیل پویایی و حیاتی بودن، همواره از چالش‌های بزرگ پیش روی ما بوده‌است. گروه اجرایی بهداشت و درمان ایالات متحده در نظر دارد که به توسعه کاوش‌های خود در زمینه بهبود تجهیزات و بحث و تبادل نظر در این حوزه بپردازد.»

مدتی قبل نیز، دانشکده مديريت اطلاعات سلامت (CHIME)، توصیه‌نامه‌ای مبنی بر لزوم تمرکز وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا بر امنیت سایبری بخش سلامت و توسعه تحقیقات و سرمایه‌گذاری در این بخش منتشر کرده‌بود.

 

منبع: افتانا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  3  =