نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک چین با نام فینی (FINNEY) رونمایی شد.

نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک چین دنیا با نام فینی (FINNEY) در رویدادی در بارسلونای اسپانیا رونمایی شد.هدف از طراحی این گوشی، حل مشکلاتی نظیر تراکنش‌های امن همراه است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این گوشی که ۹۹ دلار قیمت دارد، دارای قابلیت‌هایی متفاوت برای کاربران دنیای فناوری بلاک چین است. به این ترتیب، کاربر می‌تواند با استفاده از آن با خیال راحت از محصولات مبتنی بر بلاک چین بهره‌گیری کند. هدف از طراحی این گوشی، حل مشکلاتی نظیر تراکنش‌های امن همراه است. گفتنی است شرکت سازنده این گوشی یعنی سولارین ‌لبز (SOLARIN Labs) طرح‌های دیگری را نیز در دست اجرا دارد.

سیستم عامل این گوشی سیرین‌او‌اس (SirinOS) نام دارد که یک انشعاب (فورک) از اندروید به شمار می‌رود. این فورک با هدف درهم‌آمیزی قابلیت‌های بلاکچین و نیز استفاده از نرم‌افزارهای نامتمرکز طراحی شده است. گوشی فینی دارای یک صفحه دوم به نام «صفحه امن» (safe screen) است. این صفحه نمایش دو اینچی به کار امکان دسترسی به کیف پول سخت‌افزاری موجود در این گوشی را می‌دهد.

بنا به اعلام شرکت سازنده، سیستم عامل سیرین‌او‌اس قرار نیست به فینی محدود باشد.چندی پیش خبری درباره مذاکراتی برای همکاری هواوی و سیرین لبز برای توسعه اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین جهان منتشر شد با این تفاوت که هواوی در نظر داشت در کنار سیستم‌عامل مخصوص شرکت سیرین لبز که برنامه‌‍‌های بلاک چین را پیشتیبانی می‌کند، سیستم‌عامل اندروید را هم روی این گوشی‌ها قرار دهد تا کاربران بتوانند از مزایای هر دو سیستم‌عامل در کنار هم بهره ببرند و درواقع قادر باشند تا برنامه‌های اندرویدی را هم روی گوشی خود اجرا کنند.

کنیس راسیشف (مدیر شرکت سیرین ‌لبز) در این بازه گفت: «در دنیای به شدت ناامن امروز که هکرها در هر جایی منتظر سرقت از شما هستند، مصرف‌کنندگان به محصولاتی نیاز دارند که به آنها نسبت به امنیت داده‌ها اطمینان خاطر بدهد. بسیاری از کاربران رمزارزها به خاطر نبود راه‌حلی مشخص برای این موضوع، محبور بودند از شیوه‌های سنتی نظیر استفاده از قلم و کاغذ برای ثبت کلید خصوصی خود استفاده کنند. این شیوه و سایر شیوه‌های مشابه، کلید خصوصی را از دسترس هکرها دور نگه می‌دارد. با این وجود، نمی‌توان در زندگی مدرن چندان از آن بهره گرفت. فینی یک گوشی منحصر به فرد و تنها گوشی موجود در بازار است که کیف پول با امکان ذخیره سرد را در اختیار دارد. تاکنون هرگز چنین چیزی در بازار عرضه نشده است.»

سیرین‌لبز همچنین قرار است یک توکن با نام اس‌آر‌ان (SRN) را نیز عرضه کند. این توکن به عنوان ابزاری برای پرداخت‌های بین مصرف‌کنندگان و این شرکت به کار خواهد رفت.

گوشی فینی دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره داخلی است. با این وجود، قیمت ۹۹۹ دلاری آن شاید بسیاری از خریداران علاقمند را از خریدش منصرف کند.

گفتنی است پیش از این، از یک گوشی دیگر به نام سیکورفون نیز رونمایی شد که از قابلیت ذخیره بیت کوین برخوردار بود.

 

منبع: ccn

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  3