بانک‌ها با فراهم کردن شرایط رگولاتوری اجرای بانکداری دیجیتال را تسهیل بخشند

نماینده شرکت نهوران سوئیس عنوان کرد؛

نماینده شرکت نهوران سوئیس معتقد است که امروز شرکت هایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت می کنند چه در زمینه رمزنگاری ها، اینترنت اشیا، فین تک ها و … به سرعت در حال تغییر فضای بانکداری در جهان و حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اجرای بانکداری دیجیتال امروز به یکی از سرفصل های عمده در زمینه فعالیت های بانکی و نهادهای مالی در جهان تبدیل شده است و تصمیم گیران در این زمینه تلاش می کنند تا با بهره مندی از فناوری های نوین و تکنولوژی ها روز مانند فناوری بلاک چین، اینترنت اشیا و ارزرمزها چهره جدیدی به مبادلات مالی خود بدهند. ایران نیز اگرچه با کندی اما مسیر خوبی را در این زمینه تاکنون طی کرده است و به باور بسیاری از صاحب نظران در فاصله اندکی با سطح جهانی در این زمینه قرار دارد. در همین رابطه نماینده یک شرکت تولید کننده سخت افزارهای حوزه امنیت رمزارزها در گفت وگو با فابانیوز معتقد است که فناوری های نوین مالی و پرداخت چهره بانکداری در جهان را تغییر داده است.
 
داریو دوران، نماینده شرکت نهوران سوئیس در گفت‌وگو با خبرنگار فابانیوز درباره اجرای بانکداری دیجیتال در سوئیس و گام‌هایی که در این زمینه برداشته شده است، گفت: شرکت‌های مجری صنعت پرداخت و بانکداری دیجیتال در سوئیس در سال‌های اخیر تلاش کردند تا با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین گام‌های قابل توجهی را در زمینه اجرای بانکداری دیجیتال در نهادهای مالی و بانکی این کشور بردارند.
 
وی افزود: در شرایط امروز بسیار اهمیت دارد که صنایع بانکداری، پرداخت و نهادهای مالی تلاش‌های بسیاری در جهت استفاده و بهره‌مندی از فناوری بلاک چین، رمزارزها و حوزه سخت افزارهای حوزه ارزرمزها و همچنین فناوری حوزه امنیت رمزنگاری ها انجام دهند، چرا که این دومقوله در دنیای امروز تکنولوژی از یکدیگر جدانشدنی هستند.
 
وی با بیان اینکه شرکت نهوران سوئیس در زمینه ساخت و عرضه سخت افزارهای حوزه امنیت رمزنگاری فعالیت می کند، گفت: شرکت شیفت که زیر مجموعه شرکت نهوران است در ابتدا یک استارتاپ بود که در سال 2015 آغاز به کار کرد و توانستیم این استارتاپ کوچک را امروز به شرکتی با 18 کارمند توسعه دهیم.
 
دوران درباره اکوسیستم فین تک و دیگر تکنولوژی های نوین مالی و پرداخت در ایران، نیز گفت:‌ فضای اکوسیستم فین تک و دیگر فناوری ها و تکنولوژی های مالی در ایران بسیار خوب و قابل توجه است و فکر می‌کنم ظرفیت های بسیاری در آن نهفته است که باید با بهبود شرایط و تسهیل امکانات از این ظرفیت ها نیز استفاده شود.
 
وی تاکید کرد: البته بازار ایران در زمینه فناوری های نوین و تکنولوژی های روز تا اندازه زیادی برای کشورهای خارجی در ناشناخته است و معتقدم تعاملاتی در این زمینه باید شکل بگیرد.
 
دوران درباره وضعیت اکوسیستم فناوری های نوین مالی در سایر کشورها نیز گفت:‌ شاهد آن هستیم که در دیگر کشورها نیز روند توسعه و پیشرفت و استارتاپ ها قابل توجه است و شرایط خوبی را سپری می کنند و توانسته اند تاثیرات قابل توجهی را بر بخش های مختلف اقتصادی این کشورها داشته باشند.
 
وی تاکید کرد:‌ امروز شرکت هایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت می کنند چه در زمینه رمزنگاری ها، اینترنت اشیا، فین تک ها و … به سرعت در حال تغییر فضای بانکداری در جهان و حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال هستند.
 
دوران افزود: بانک ها نیز باید با فراهم کردن شرایط رگولاتوری اجرای بانکداری دیجیتال را تسهیل بخشند.

 

 

منبع:فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =