فیلترینگ باعث از دور خارج شدن کسب‌وکارها نشود/ خبرهای خوبِ وزارت ارتباطات برای کسب‌وکارها در چندماه آینده

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات عنوان کرد؛

مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات تاکید کرد: معتقدم در فضای کسب و کارهای جدید باید از هیجان دوری کرد، چرا که هیجان به خودی خود، فاکتور جدی خواهد بود که بازه تحقق یا رسیدن به تحقق را سخت تر می کند، برای اینکه دچار این آفت ها نشویم سعی کردیم ابتدا همه ذینفعان را درگیر مدل کنیم، دوما مدل از هرگونه هیچان دور باشد و سوم دست یافتنی باشد، به این معنا که خیلی ایده آل و دست نیافتنی ترسیم نشود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حمیدرضا احمدیان، مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات در گفت وگو با خبرنگار فابانیوز، درباره تاثیرات ناشی از تحریم ها بر روند سرمایه گذاری کسب و کارهای نوین حوزه پولی و بانکی، گفت: بر این باورم که با توجه به شرایطی که امروز کشور سپری می کند، تحریم‌ها اساسا ممکن است مشکلاتی را برای بخش های مختلف ایجاد کنند اما ممنوعیت به همراه نمی آورند.
 
وی افزود: مهمترین دلیل برای این موضوع که تحریم ها نمی توانند ممنوعیت به همراه داشته باشند نیز این است که شاید آنها بگویند فلان سخت افزار به ایران وارد نشود، اما نمی توانند بگویند یک فکر و دانش ایرانی را محدود کنید.
 
احمدیان تاکید کرد: بنابراین تحریم‌ها اساسا بازدارنده نیستند اما شرایط تحریم می طلبد که ما الگوها و الگوریتم هایی بهینه تری را برای کار کردن در فضای بین المللی انتخاب کنیم و یک سری مدل های تعاملی، کاری جدیدی را در نظر بگیریم و آنچه که وجود دارد را تغییر دهیم.
 
وی افزود: اما در کل معتقدم تحریم های جدید تاثیر منفی بر روند کسب و کارها نخواهند داشت و در خصوص جذب سرمایه گذار نیز قضیه بر همین منوال است و ما باید مسیرها و الگوهای جدیدی را برای جذب سرمایه گذار در نظر بگیریم. ما در وزارت ارتباطات در شرایطی که هستیم برای رسیدن به این هدف میزان تلاشمان را چندبرابر کرده ایم.
 
احمدیان با اشاره به اینکه ‌قرار است نمایشگاه تخصصی افغانستان طی چندماه آینده از سوی وزارت ارتباطات برگزار شود، گفت: تلاش می‌کنیم در بازارهای هدف دیگر نیز موثر وارد شویم، قطعا برای این موضوع فرمول و برنامه داریم و آنها را نیز آغاز کرده‌ایم.
 
مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات یادآور شد: معتقدم در فضای کسب و کارهای جدید باید از هیجان دوری کرد، چرا که هیجان به خودی خود، فاکتور جدی خواهد بود که بازه تحقق یا رسیدن به تحقق را سخت تر می کند، برای اینکه دچار این آفت ها نشویم سعی کردیم ابتدا همه ذینفعان را درگیر مدل کنیم، دوما مدل از هرگونه هیچان دور باشد و سوم دست یافتنی باشد، به این معنا که خیلی ایده آل و دست نیافتنی ترسیم نشود.
 
وی تاکید کرد: میتوانم این نوید و خبر خوب را به جامعه و فعالان عرصه ICT بدهم که خروجی این اقدامات را از یکی دوماه آینده خواهند دید.
 
احمدیان درباره خبر امیرناظمی از در راه بودن موج شدید فیلترینگ، نیز گفت: اینکه فیلترینگ جدید از جانب چه نهادی است و به چه صورت است را همه می دانند، اگر فضای رسانه های دیجیتال و مرسوم را دنبال کنید می بینید که جهت گیری ها بر روی چه اپلیکیشن هایی است. ممکن است مقامی بگوید اینستاگرام یکی دیگر از فضای دیگر بگوید، اساسا حساسیتی بر روی مساله فیلترینگ ندارم، جنس حساسیتی که من نشان می دهم این است که فضای فیلتر کردن ها و مسدود کردن ها نباید به گونه ای باشد که کسب و کارها از دور خارج شوند.

 

 

 

 

منبع:فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −  96  =