سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به خوشه های «Blockchain» در جمهوری کریمه!

یک مقام محلی کریمه Georgy Muradov به آژانس خبرگزاری بزرگ روسی RIA Novosti، گفت که سرمایه گذاران خارجی به پروژه بلاکچین این منطقه علاقمند شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، وی که به عنوان نماینده دائم جمهوری کریمه تحت ریاست فدراسیون روسیه عمل می‌کند، فاش کرد که این پروژه عمدتا برای سرمایه گذاران چینی مورد توجه است چرا که این کشور میزبان بسیاری از استارتاپ های رمزنگاری است.

مراداف ادامه داد که مقامات شبه‌جزیره به شدت در پی این هستند تا یک صندوق سرمایه‌گذاری رمزنگاری و صرافی تبادل ارز دیجیتال به محض اینکه مقررات مربوط به رمزنگاری مربوطه توسط دولت روسیه تامین شود، ایجاد کنند.

این مقام بر این باور است که این ابتکارها اجرای چندین برنامه سرمایه‌گذاری در کریمه را تسهیل خواهد کرد و ارزهای دیجیتال می‌تواند به منطقه کمک کند تا کمتر به دلار تکیه کند و از محدودیت‌های بانکی فعلی دوری کند.

ایده ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری رمزنگاری در کریمه که از سال ۲۰۱۴ توسط دولت روسیه کنترل شده‌است، ابتدا در آوریل ۲۰۱۸ پدیدار شد.

در آن زمان، مقامات به دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها از طریق استفاده از ارزهای غیر متمرکز در روابط خود با شرکا و سرمایه گذاران بودند. در نوامبر ۲۰۱۸ طرح‌ها مجددا تایید شدند و Muradov مشخص کرد که شبه‌جزیره نیازمند ایجاد یک خوشه بلاکچین است.

در همان ماه، رئیس انجمن سرمایه‌گذاری تکنولوژی بلاکچین شبه جزیره کریمه، Roman Kulachenko، گفت که یک مرکز آموزشی بین‌المللی جدید برای کار با فن‌آوری‌های بلاکچین به عنوان راهی برای پرهیز از تحریم‌ها ممکن است در شبه‌جزیره کریمه باز شود.

روسیه در تلاش بوده‌است تا در طول سال ۲۰۱۸ لایحه قانون رمزنگاری را تصویب کند. با این حال، در ماه دسامبر، پیش‌نویس به اولین مرحله خواندن برای ویرایش‌های مهم برگردانده شد.

اگرچه معاون نخست‌وزیر روسیه نیاز به تغییرات را انکار کرد.

منبع : Cointelegraph

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8