توضیحات وزیر ارتباطات در زمینه استخراج ارز دیجیتالی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استخراج ارز دیجیتالی را زمینه‌ای برای درآمدزایی صنعت برق دانست و گفت: استفاده از آن منوط به پیاده سازی مقررات از سوی وزارت نیرو است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آذری جهرمی در حاشیه اختتامیه "گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه فضایی" در جمع خبرنگاران با اشاره به کاربردی شدن داده‌های فضا پایه در نهادهایی چون وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی، اظهار کرد: در زمینه اینکه از تمام ظرفیت‌های این داده‌ها در فرایندها استفاده شود، با وضعیت مطلوب فاصله داریم ولی فرهنگ سازی شده است.

وی با بیان این که سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی ایران از این داده‌ها برای آمایش سرزمینی، مدیریت منابع و پایش سطوح زیر کشت بهره برداری می‌کنند، اظهار کرد: علاوه بر آن بخش ترویجی فعالیت فضایی و ایجاد استارتاپ های حوزه فَضایی در حال انجام است.

وزیر ارتباطات در خصوص خرید و فروش ارز دیجیتالی نیز توضیح داد: در حال حاضر ۷۲ هزار مگاوات ظرفیت تولیدی نیروگاه‌های کشور است و از سوی دیگر زمان پیک مصرف مدت زمان طولانی نیست ما بقی ظرفیت نیروگاهی کشور در زمان غیر پیک آزاد است و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

جهرمی با تاکید بر اینکه استفاده از این ظرفیت برای صنعت برق کشور درآمدزا است، اضافه کرد: جنس استخراج ارز دیجیتالی صادرات مجازی برق است و در صورتی که ضوابط و مقررات این عرصه از سوی وزارت نیرو پیاده سازی شود می‌توان اجازه استخراج ارز دیجیتالی را داد.

به گفته وی این امر فرصتی برای درآمدزایی صنعت برق خواهد بود.

 

 

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  27