همکاری توسعه صادرات و صندوق ضمانت

بهمن وکیلی و طاهر شه حامد به نمایندگی از بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات و در راستای توسعه همکاریهای دوجانبه، توافقنامه امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در اولین بند این توافقنامه آمده است: خسارات ارزی احراز شده غیر جاری موضوع تسهیلات ارزی اعطایی در قالب اعتبار فروشنده به پشتوانه ضمانتنامه های اعتباری ارزی صادره توسط صندوق پرداخت و بانک متعاقبا نسبت به عودت لاشه ضمانتنامه های مذکور اقدام خواهد نمود.
اولین تبصره مرتبط با این بند افزوده است: بانک و صندوق مشترکا اقدامات لازم را جهت اخذ مجوز از هیات محترم ورزیران یا سایر مراجع ذیصلاح در خصوص موافقت با تسویه بدهی های غیرجاری ارزی صندوق بصورت ریالی و و برمبنای نرخ مصوب مراجع مذکور ، انجام و پیگیری های لازم تا حصول نتیجه را مبذول خواهند داشت.
تبصره دوم این بند از توافقنامه تصریح کرده است: درصورت اخذ مصوبه موضوع تبصره یک، بانک متعهد می شود کل ارز دریافتی بابت خسارات موضوع بند یک را حداکثر ظرف مدت دوهفته از تاریخ ابلاغ مصوبه مذکور عینا به صندوق مسترد نموده و صندوق نیز متعهد می گردد همزمان نسبت به واریز معادل ریالی مبالغ ارزی دریافتی به نرخ مندرج در مصوبه موضوع تبصره یک در وجه بانک اقدام نماید.
در دومین بند از توافقنامه یاد شده آمده است: صندوق نسبت به پرداخت اصل و سود کلیه اقساط خسارات ارزی احراز شده غیرجاری مرتبط به ضمانتنامه های اعتبار خریدار طبق شرایط خصوصی و عمومی ضمانتنامه های مذکور به بانک اقدام خواهد نمود. با پرداخت خسارات مذکور به بانک، صندوق تعهدی در قبال پرداخت جریمه تاخیر تادیه دین مربوط به بانک نخواهد داشت.
در حال حاضر نرخ سود تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در امورتولیدی صادراتی 14 درصد و در بخش خدمات وبازرگانی صادراتی 18درصد است که چنانچه مشتریان ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات را به عنوان وثیقه ارائه نمایند این نرخ تا 2درصد در هر بخش تقلیل پیدا می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  9