ارائه کارت اعتباری پانزده میلیون ریالی

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از ارائه کارت اعتباری قرض الحسنه پانزده میلیون ریالی از سال آینده خبر داد و گفت: این کارت با کارمزد چهار درصدی به متقاضیان ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامرضا مصطفی پور در نشستی که به مناسبت دهه فجر در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: دارندگان این کارت می توانند بهاء کالا و خدمات خریداری شده تا سقف پانزده میلیون ریال را از طریق این کارت پرداخت کنند.
به گفته وی دارندگات کارت تا سه ماه پس از دریافت آن می توانند کالا و خدمات مورد نیاز را خریداری و به مدت 12 ماه به صورت اقساط آن را به بانک پرداخت کنند، البته پس از تسویه، این کارت دوباره به همان میزان شارژ خواهد شد.
مصطفی پور تصریح کرد: این طرح هم اکنون به صورت پایلوت در حال اجراست اما قرار است در سال آینده به صورت گسترده برای مشتریان این بانک اجرایی شود.
وی همچنین از بررسی طرح ارائه بانکداری قرض الحسنه بر روی شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح به عنوان طرحی نوین در دستور کار بانک قرار گرفته است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه در حال حاضر دو بانک در کشور تسهیلات قرض الحسنه ارائه می کنند، اظهار داشت: نقطه ضعف بانکداری قرض الحسنه این است که در تورم بالای کشور ابزار جذب منابع محدود وجود دارد و سپرده گذاران صرفا با انگیزه اقتصادی برای سپرده گذاری وارد می شوند.
مصطفی پور ادامه داد: از آنجا که بازپرداخت تسهیلات با سودهای بالا مشکل ساز است در این شرایط قرض الحسنه می تواند کارساز باشد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران منابع این بانک را 24 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 21 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه در قالب 903 پرونده به متقاضیان ارائه شده است.
مصطفی پور از همکاری این بانک با بانک تجارت برای ارائه خدمات در زمینه چک های هر دو بانک به صورت آنلاین خبر داد و گفت: این بانک پرداخت تسهیلات به زندانیان آزاد شده را علاوه بر پرداخت های معمولی در دستور کار خود قرار داده است.
وی متوسط مطالبات سررسید گذشته، مشکوک الوصول و معوق بانک را 0.7 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در خصوص تسهیلات ارائه شده برای زندانیان کمتر از 0.1 درصد است.
به گفته وی نوسازی ناوگان حمل ونقل بین شهری (تاکسی) و ارائه تسهیلات به نخبگان بسیج دانشجویی از دیگر اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران است.
وی گفت: برای رفع مشکلات موجود در بازار بین متشکل پولی دو صندوق قرض الحسنه ولیعصر آزادشهر و شهریار دربانک قرض الحسنه ادغام شدند.
مصطفی پور درباره چگونگی ورود به بورس این بانک نیز اظهار داشت: شش بانک دولتی و چهار بانک خصوصی باید متناسب با اصل 44 قانون اساسی سرمایه 15 هزار میلیارد ریالی این بانک را تامین کنند اما از آنجا که این رقم تاکنون تامین نشده این بانک نتوانسته در بورس حضور یابد.
وی همچنین گفت: حساب بانک قرض الحسنه مهر ایران حتی یک روز نزد بانک مرکزی بدهکار نبوده و هزینه تمام شده پول در این بانک تقریبا حدود شش درصد است.
وی از ارائه پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات این بانک به میزان 500 میلیون ریال به شورای پول و اعتبار خبر داد و افزود: البته شورای پول واعتبار هنور در این خصوص تصمیم گیری نکرده و سقف تسهیلات این بانک هم اکنون 100 میلیون ریال است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  5  =