هشدار به بانک های سوئیسی و انگلیسی

فایننشال تایمز نوشت بانک های سوئیسی و انگلیسی باید میزان اعتبار مالی خود را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پایگاه اینترنتی این روزنامه انگلیسی در مقاله ای به قلم بروک مسترز، پاتریک جنکینز و جیمز شاتر نوشت: وام دهندگان بزرگ سوئیسی و انگلیسی در پی نگرانی بانک های مرکزی این دو کشور درباره میزان اعتبارشان -میزان حداکثر وامی که حق پرداخت دارند- باید اعتبار خود را اثبات کنند.

بخش نظارتی بانک مرکزی انگلیس روز پنج شنبه اعلام کرد میزان اعتبار بانک بارکلیز و موسسه مالی نیشن واید بیلدینگ سوسایتی تا سه درصد کاهش یافته است. اعتبار یک بانک بر مبنای سرمایه آن به نسبت کل دارایی هایش سنجیده می شود.

به این دو موسسه مالی تا پایان ماه فرصت داده شده است تا به اهداف جدید مشخص شده برای آنها دست یابند.

کارشناسان اقتصادی می گویند اگر بانک مرکزی از بارکلیز بخواهد تا پایان امسال مشکلات خود را حل کند، این بانک به هشت میلیارد پوند سرمایه بیشتر نیاز دارد، در غیر این صورت ترازنامه مالی اش تا پانزده درصد کاهش خواهد یافت.

به طور همزمان بانک ملی سوئیس نیز اعلام کرد به بانک های یو بی اس و کردیت سویس گفته است که میزان اعتبار آنها پایین است و باید شفافیت بیشتری در عملکردشان داشته باشند. بانک ملی سویس به این دو بانک تا پایان سال 2014 فرصت داده است میزان اعتبارشان را افزایش دهند.

به نوشته این روزنامه، ناظران ملی و جهانی به بانک ها هشدار داده اند میزان اعتبارخود را افزایش دهند. البته این سرمایه گذاران و ناظران درباره عملکرد بانک ها در این زمینه بدبین هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  14  =  19