آلوده‌ترین رایانه‌های جهان در اختیار چین، اکوادور و ترکیه

بر اساس تحقیقات جدید در مورد میزان آلودگی رایانه‌ها به بدافزار چین، اکوادور و ترکیه سه کشوری هستند که بیشترین میزان آلودگی بدافزاری را دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تک نیوز، گزارش جدید مؤسسه امنیتی پاندا که مربوط به یافته های امنیتی این شرکت درمورد سه ماهه اول سال 2013 است، نشان می دهد 31.13 درصد از کل رایانه های شخصی در جهان آلوده به انواع بدافزار هستند و بخش اعظم این آلودگی‌ها از چین نشأت می گیرد.

محققان پاندا می گویند نیمی از رایانه های شخصی در چین آلوده به انواع کرم و بدافزار است و دومین کشور جهان از نظر میزان آلودگی به بدافزار اکوادور است که نرخ آلودگی در آن 41 درصد است. رتبه سوم هم با آلودگی 40 درصد رایانه های شخصی مربوط به ترکیه است.

رتبه های چهارم تا دهم این فهرست هم به ترتیب متعلق به کشورهای آرژانتین، پرو، تایوان، روسیه، مجارستان، اسپانیا و برزیل است. همچنین بیش از یک پنجم رایانه های شخصی موجود در بریتانیا به یکی از انواع بدافزارها آلوده اند، این رقم در سطح جهان به یک سوم کل رایانه ها می رسد.

سه کشوری که کمترین میزان آلودگی به بدافزارها را دارند عبارتند از فنلاند، سوئد و سوییس. میزان آلودگی رایانه های شخصی در فنلاند تنها 17 درصد گزارش شده است.

پاندا در سه ماهه اول سال 2013 توانسته شش میلیون بدافزار جدید را شناسایی کند که 80 درصد آنها از نوع تروجان بوده و بیشترین میزان سوءاستفاده از برنامه های رایانه ای برای نفوذ به دیگر سیستم ها با استفاده از جاوا و ادوب ریدر صورت گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =