آخرین وضعیت برنج های وارداتی

معاون سازمان گمرکات کشور گفت: ثبت سفارش و اجازه واردات برنج خارجی را وزارت بازرگانی می دهد که این روند در حال حاضر هم وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدرضا نادری در حاشیه افتتاح دفتر گمرک شهرستان آمل در آمل افزود: در هشت ماهه امسال 926 هزار و 600 تن انواع برنج خارجی در گمرک کشور ترخیص شده که آمار آن هم به صورت کامل و رشفاف موجود است.

وی ارزش برنج های وارد شده به کشور را 766 میلیون 400 هزار دلار اعلام کرد.

نادری در پاسخ به این سئوال که آیا روند واردات برنج خارجی به کشور ادامه دارد یا متوقف شده است گفت: برنج خارجی همچنان وارد کشور می شود واجازه واردات هم صادر می شود اما گمرک مازندران هیچ واردات برنجی نداشته است.

وی اضافه کرد: فقط در آبان ماه نسبت به ماه های گذشته برنج خارجی کمتر وارد کشور شده بود.

معاون سازمان گمرکات کشورگفت: البته موضوع واردات برنج های خارجی در کمیسیون مربوطه مجلس توسط نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت و شرایط و ساز و کار دولت برای واردات برنجهای خارجی به کشور تعیین شد.

نادری همچنین با بیان اینکه تعیین تعرفه های گمرکی با تصویب هیئت وزیران به گمرک ابلاغ می شود، شائبه های موجود در خصوص افزایش یا کاهش تعرفه های گمرکی از سوی گمرک را بی اساس خواند.

وی اضافه کرد: گمرک به عنوان یکی از اعضای کمیسیون مالی همراه سازمان واردات و صادرات است که پس از تنظیم تعرفه های گمرکی و پیشنهاد در کمیسیون مربوطه برای تصویب به هیئت وزیران ارسال و پس از تصویب هیئت وزیران به گمرک ابلاغ می شود و گمرک به تنهایی در این خصوص نقشی ندارد.

منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  72  =  76