ردیابی آلودگی هوا با تلفن‌های همراه!

دانشمند‌ان به زودی تلفن‌های همراهی را طراحی می‌کنند که می‌توانند آلودگی هوا را ردیابی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دانشمند‌ان در آمریکا می‌گویند: شبکه‌ای از حسگرها در ارتباط با تلفن‌های همراه کمک می‌کنند که بیماران مبتلا به آسم از ورود به مناطقی که آلودگی هوا وجود دارد، خودداری کنند.

شبکه سیتی سنس که طرح محققان دانشگاه کالیفرنیا است، یک شبکه بی‌سیم است که در آن صدها یا هزاران حسگر محیطی کوچک به کوله پشتی‌ها، کیف‌ها و یا ژاکت‌های مردم که در جریان زندگی روزانه هستند، متصل می‌شوند.

این حسگرها اطلاعات را از طریق تلفن همراه اشخاص به رایانه‌های مرکزی مخابره می‌کنند تا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به طرف هر شهروند و یا حتی در سطح بزرگتر به مراکز بهداشت عمومی و کل شهر بازگردانده شوند.

افرادی که از پوشش حسگر استفاده می‌کنند همچنین این فرصت را خواهند داشت که از مانیتورهای بیولوژیکی استفاده کرده و اطلاعات اولیه سلامت مانند وضعیت ضربان قلب را دریافت کنند و به این ترتیب محققان می‌توانند تاثیر آلاینده‌های محیط زیستی خاصی روی سلامت انسان را بررسی کنند.

به این ترتیب اطلاعات لحظه به لحظه از محیط زندگی و کار شهروندان در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا فعالیت خارج از خانه را با وضعیت آلودگی هوای بیرون تنظیم و هماهنگ کنند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  8  =