جغرافیای ممتاز اکو، چهارراه ترانزیت کالا و مسافر از شرق به غرب

معاون وزیر ارتباطات گفت: به منظور بهره‌برداری از موقعیت جغرافیایی ممتاز منطقه اکو به عنوان چهارراه ترانزیت کالا و مسافران شرق و غرب جهان قرار است راه کارهایی برای تقویت زیرساخت های ICT در طول مسیرهای منطقه شناسایی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس محمد کرم پور در اختتامیه اجلاس وزیران ارتباطات اکو،‌ از تصویب نهایی پیش نویس بیانیه اجلاس تهران توسط مقامات ارشد این اجلاس، برای ارائه به وزیران خبر داد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: با تصویب نهایی این بیانیه توسط وزیران، گسترش و تقویت زیرساخت فیبر نوری در منطقه مورد تاکید قرار گرفت و انجام یک پروژه امکان سنجی به منظور بررسی نیازهای زیر ساختی کشورهای عضو و امکان کاهش تعرفه ترانزیت ترافیک بین المللی اجرایی خواهد شد.

دبیر نخستین اجلاس وزرای ارتباطات عضو اکو همچنین از موافقت اعضا برای تشکیل  گروه کاری عالی رتبه شورای رگولاتورها ICT خبر داد و گفت: شناسایی راهکار ارتقای همکاری میان اپراتورهای موبایل کشورهای عضو، از دیگر تصمیماتی است که در اجلاس وزرا مطرح شد.

کرم پور تصریح کرد: همچنین در این پیش نویس، امکان راه اندازی یک ماهواره مشترک برای منطقه اکو مورد بررسی قرار گرفت و در صورت تایید نهایی، ایران با همکاری سایر کشورهای عضو مطالعه امکان سنجی را در این خصوص انجام و نتایج آن را در اجلاس بعدی وزرا ارائه خواهد کرد.

دبیر نخستین اجلاس وزرای ارتباطات گفت: به منظور حداکثر بهره برداری از موقعیت ممتاز جغرافیایی منطقه اکو به عنوان چهارراه ترانزیت کالا و مسافرین شرق و غرب جهان قرار است راه کارهایی برای تقویت زیرساخت ها و خدمات ICT در طول کریدورهای مصوب جاده ای و ریلی منطقه شناسایی شود که پس از تصویب، دبیرخانه اکو با همکاری کشورهای عضو و اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای پروژه های مشخصی را در این خصوص به اجرا در خواهند آورد.

وی تا کید کرد: در این پیش نویس، همچنین تشکیل شبکه علمی ICT اکو، دانشگاه مجازی ICT اکو و کتابخانه دیجیتال اکو در کنار تبادل استاد و دانشجو پیشنهاد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄    =  4