عرضه پردازنده‌های ۶۴ بیتی ARM برای تبلت، گوشی و سرور

شرکت ARM اولین سری از پردازنده‌های 64 بیتی خود را معرفی کرد که این پردازنده‌ها با هدف تداوم تسلط این شرکت بر بازار گوشی و تبلت عرضه شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، این پردازنده های 64 بیتی از سری Cortex-A50 بوده و عرضه مدل های سازگار با سرور این محصول نشان می دهد که ARM به نفوذ در بازار رایانه‌های سرور و رقابت با اینتل هم علاقه دارد.

دو مدل از این پردازنده ها به نام های Cortex-A57  و  Cortex-A53 در مقایسه با پردازنده های فعلی این شرکت قدرت پردازش بالاتری دارند. همین مساله باعث می شود با استفاده از پردازنده های یاد شده بتوان از طریق گوشی به مشاهده ویدیوهای باکیفیت و اجرای برنامه های سنگین تر پرداخت.

پشتیبانی 64 بیتی نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشت. با این کار ارائه پشتیبانی های تازه سخت افزاری از جمله در ارتباط با حافظه گوشی ها و تبلت ها ممکن می شود.

پردازنده های جدید از بصری سازی اطلاعات با توان گسترده تر پشتیبانی می کنند، قابلیت بهتری برای تصحیح اشتباهات دارند، امکانات امنیتی آنها متنوع تر است و روان‌تر کار می کنند.

این پردازنده ها همچنین بهتر می توانند بین عملکرد خود و همین طور مصرف برق و انرژی توازن برقرار کنند. امکانات امنیتی این پردازنده ها نقل و انتقال های مالی با استفاده از گوشی را با امنیت بالا و بدون نیاز به ابزار اضافی ممکن می کند. همچنین این پردازنده ها از حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می کنند. این رقم در مورد پردازنده های 32 بیتی ARM تنها 4 گیگابایت بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  46  =  55