تاثیرات نوسان دلار آمریکا روی قیمت طلا

کیتکو بررسی کرد:

زمانی که دلار آمریکا ارزش بیشتری پیدا می کند، دلار کمتری برای خرید هر کالایی که قیمتش براساس دلار آمریکا تعیین می شود، احتیاج است. بنابراین هنگامی که ارزش آن کمتر می شود، دلار بیشتری برای خرید همان کالا باید پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از پارسی بانک، به نقل از کیتکو تغییر قیمت همه کالاهایی که براساس  دلار آمریکا تعیین می شوند، مانند طلا، بازتاب کننده ارزش دلار است. گاهی این تغییر زیاد محسوس نیست اما هر تغییری در بهای طلا، نشان دهنده، هرگونه تغییر کوچکی در ارزش دلار آمریکا است.

زمانی که ارزش دلار بالاتر می رود، بهای طلا کاهش می یابد و بالعکس. این امر روشن کننده چگونگی و دلیل تغییر بهای طلا در بازار است.

بخش دیگر این موضوع، مربوط به افزایش واقعی عرضه و تقاضا برای طلا است. هنگامی که بهای طلا نه تنها با دلار آمریکا، بلکه با یورو، پوند استرلینگ، ین ژاپن و دیگر ارزهای اصلی افزایش پیدا می کند، متوجه می شویم که تقاضای طلا بالاتر رفته و ارزش طلا بیشتر شده است.

در نتیجه، اگر بهای طلا به دلار آمریکا بیشتر شده است و همزمان در دیگر واحدهای پول رایج ارزان تر است، اینطور برداشت می کنیم که ارزش دلار آمریکا کاهش یافته است و طلا ارزش خود را در دیگر واحد پولی از دست داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −  87  =