هر انس طلا ۱۶۵۱ دلار

اونس جهانی طلا در روز دوشنبه در حالی کار خود را با کاهش آغاز کرده است که بهای دلار در بازارهای جهانی با تقویت رو به رو شده است. اما بعد اظهر به 1651 دلار رسید تحلیل تکنیکال این احتمال را نشان میدهد که هر انس طلا به 1630 دلار هم برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  از طلا، خبرگزاری رویترز، بهای دلار در بازار های جهانی به دلیل رشد کند اقتصاد چین و همچنین افزایش نگرانی سرمایه داران نسبت به شرایط اقتصادی اسپانیا تقویت شده که کاهش بهای اونس جهانی طلا را به دنبال داشته است.

شرایط اقتصادی کشور اسپانیا به گونه ای رقم خورده است که بحران بدهی ها در این کشور در حال افزایش می باشد. دولت این کشور علی رغم وعده هایی که در کنترل این بحران داده است نتوانسته به این امر تحقق ببخشد. این اتفاقات همگی دست به دست داده اند تا بهای یورو نسبت به دلار در بازارهای جهانی با کاهش رو به رو شود.

از سویی دیگر رشد اقتصادی چین طبق گزارشی که هفته ی قبل منتشر شد، با کندی رو به رو شده است و نتوانسته است بر طبق پیش بینی کارشناسان با افزایش رو به رو شود. این امر کافی بوده است تا بهای دلار در بازارهای جهانی با افزایش رو به رو شود. بنابر این افزایش بهای دلار و کاهش بهای یورو در بازارهای جهانی یکی از مهم ترین دلایلی بوده است که کاهش بهای اونس جهانی طلا را در اولین روز کاری بازارهای مبادلاتی این فلز ارزشمند در این هفته رقم زده است.

ونگ تا او کارشناس سایت رویترز بر این عقیده است که با توجه به تحلیل های تکنیکال, اونس جهانی طلا تا مرز 1630 دلار در هر اونس با کاهش رو به رو خواهد شد.

کارشناسان بر این باورند که مرز 1650 از اهمیت بالایی برخوردار است به صورتی که اگر اونس جهانی طلا از این بها پایین تر بیاید با کاهشی چشمگیر رو به رو خواهد شد و به 1620 دلار نیز خواهد رسید.

نیک تراونتن یکی دیگر از کارشناسان سایت رویترز بر این عقیده می باشد که شرایط بازارهای مبادلاتی طلا بسیار پر ریسک می باشد و همین امر سبب شده است تا خیلی از سرمایه داران در مبادلات روز جاری شرکت نکنند.

لازم به ذکر است که بهای اونس جهانی طلا در روز جاری با کاهش 0.5 درصدی رو به رو شده است و با اعلام ساعت 10 به وقت تهران به 1647 دلار در هر اونس رسیده است.

بهای نقره نیز در این هفته با کاهش رو به رو شده است. نقره پس از کاهش 2.5 درصدی در هفته گذشته, کار خود را در این هفته با کاهش آغاز کرد و به بهای 31.27 دلار در هر اونس رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  83  =  93