صرافی ارز دیجیتال «FTX» توکن دیجیتال «Trump 2020» را منتشر کرد

این توکن مانند قراردادهای آتی کار خواهد کرد و به کاربران این امکان را می‌دهد که با آن موقعیت لانگ (پیروزی ترامپ در انتخابات) یا شورت (شکست ترامپ) باز کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سال گذشته در توییتی نوشت که از طرفداران بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیست. حالا معامله‌گران ارزهای دیجیتال در خارج از آمریکا می‌توانند احساسات خود را نسبت به ترامپ نشان دهند، و شاید از این راه پولی هم به دست آورند!

ترامپ در این توییت که در ماه ژوئیه منتشر کرد، نوشت بیت کوین پول نیست، بسیار بی‌ثبات است و پایه و اساسی ندارد.

این هفته توکن دیجیتال «Trump 2020» با نماد «TRUMP» توسط صرافی ارز دیجیتال «FTX» منتشر شد. این صرافی ادعا می‌کند که این توکن مانند قراردادهای آتی کار خواهد کرد و به کاربران این امکان را می‌دهد که با آن موقعیت لانگ (پیروزی ترامپ در انتخابات) یا شورت (شکست ترامپ) باز کنند. FTX در پست ی که در وب‌سایت خود منتشر کرد، نوشت:

    اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، قیمت این قرارداد یک دلار ، و اگر شکست بخورد صفر خواهد بود.

برخی از وب‌سایت‌های آنلاین مانند «Oddschecker.com» در مورد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، شرط‌بندی‌هایی را اجرا کرده‌اند. ترامپ اولین رئیس جمهوری است که مدتی بعد از استیضاح، باید در انتخابات شرکت کند. ترامپ روز چهارشنبه (۱۶ بهمن) در جلسه استیضاحش در مجلس سنا، که اکثریت آن تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، تبرئه شد. اسناد این استیضاح توسط مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات‌هاست، ارائه شده بود.

قرارداد جدید FTX می‌تواند نشان‌دهنده اولین تلاش صنعت ارز دیجیتال باشد که می‌خواهد از فضای دوقطبی شده حول انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰، به نفع خود استفاده کند.

از نظر تئوری، قیمت این توکن باید مطابق با شانس پیروزی ترامپ در انتخابات باشد. FTX می‌گوید:

    اگر شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ۵۲ درصد باشد، توکن TRUMP حدوداً با قیمت ۵۲ سنت معامله می‌شود. خرید این توکن با کمتر از ۵۲ سنت و فروش آن با بیشتر از این مقدار، سودده است.

این توکن که هفته گذشته رونمایی شد، بعد از تبرئه ترامپ از استیضاح با قیمت ۶۲ سنت مبادله می‌شود که نشان می‌دهد شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۶۲ درصد است.

طبق اطلاعات وب‌سایت FTX، این صرافی تحت نظر شرکت بزرگ‌تری است که در «آنتیگوآ و باربودا» (Antigua & Barbuda) ثبت شده است. این کشور، جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب است. مدیر این صرافی «سام بنکمن-فرید» (Sam Bankman-Fried) است. حساب لینکداین او نشان ‌می‌دهد که سابقه فعالیت در شرکت نیویورکی «جین استریت» (Jane Street) را دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را به حوزه ارزهای دیجیتال تغییر داد. او در حال حاضر در هنگ کنگ ساکن است.

صرافی FTX، برای معامله‌گرانی که نسبت به ریسک‌های بازار ارز های دیجیتال محتاط هستند، اخطاریه‌ای را منتشر کرده و در آن درباره ماهیت صفر و یکی توکن TRUMP هشدار داده است:

    نوسانات قیمت TRUMP ممکن است از نوسانات زیاد قیمت بیت کوین هم بالاتر باشد. مشخصات ریسک در توکن TRUMP نسبت به بیت کوین متفاوت است. قیمت این توکن رنج گسترده‌ای از صفر تا یک دلار دارد.

در قیمت پایا نی این توکن ، احتمال نامشخص بودن نتیجه انتخابات نیز در نظر گرفته شده است. اگر نتیجه انتخابات مبهم باشد، این توکن به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که قیمت آن به رئیس جمهور بودن ترامپ وابسته باشد. در اطلاعیه FTX آمده است:

    اگر آرای الکترال برخی از حوزه‌های انتخاباتی نامشخص باشد، این قرارداد به گونه‌ای عمل خواهد کرد که اگر ترامپ در روز اول فوریه ۲۰۲۱ (۱۸ بهمن ۱۳۹۹) رئیس جمهور باشد، قیمت توکن ۱ دلار ، و در غیر این‌صورت، صفر دلار باشد.

 

 

منبع: COINDESK

ARZDIGITAL

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1