ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ جای پول‌ های امروزی را می‌گیرند

بر اساس تحقیق دویچه بانک:

طبق تحقیقات جدید دویچه بانک ، تا سال 2030 تقاضا برای ارزهای جایگزین افزایش می یابد و در نهایت ارزهای دیجیتال جایگزین پول نقد می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در گزارشی که تحت عنوان «تصوری از ۲۰۳۰» منتشر شد، جیم رِید (Jim Reid) مدیر امور راهبردی دویچه بانک، به آگاهی روزافزون درباره چالش‌‌های پیش روی سیستم فعلی پول‌های بدون پشتوانه در سال‌های گذشته علی‌الخصوص با ظهور پدیده ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

رید تصریح کرد که افزایش تقاضای مردم برای استفاده غیرقانونی در پرداخت و ناشناس بودن می تواند افراد بیشتری را به سمت ارزهای دیجیتال سوق دهد.

برای به دست آوردن پذیرش گسترده تر، دارایی های دیجیتال باید بر سه موانع اساسی غلبه کنند. این موارد شامل مشروعیت ادراک شده در نگاه دولت ها و تنظیم کننده ها است که مستلزم ثبات قیمت و دستیابی جهانی به بازار پرداخت می باشد. طبق گفته رید، ایجاد اتحاد با ذینفعان اصلی مانند اپلیکیشن های تلفن همراه و ارائه دهندگان کارت، این پیشرفت را ممکن می سازد.

رید خاطرنشان كرد كه با اتخاذ جریان اصلی، چالشهای جدیدی بوجود خواهد آمد. رید از جمله تهدیدات اصلی برای سیستم مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتال، وابستگی به برق، حملات سایبری و جنگ دیجیتال نام برد.

رید نوشت:

"به همین ترتیب، خط بین ارزهای رمزنگاری، موسسات مالی و بخش های دولتی و خصوصی ممکن است تار شود."

از سوی دیگر دولت‌ها بر سر توسعه ارز دیجیتال ملی به شک و تردید افتاده‌اند. روز گذشته رئیس بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که نیاز از سوی مردم به ارز دیجیتال ملی در این کشور نمی‌بیند. مدیر بانک مرکزی ژاپن خاطر نشان کرد که پرداخت‌های نقدی با افزایش تقاضا روبروست و این نهاد در صدد انجام تحقیقات فنی و حقوقی بر روی این مسئله است.

جزایر ویرجین بریتانیا رویکرد متفاوتی نسبت به این قضیه اتخاد کرده است. این کشور اعلام کرد که به دنبال توسعه ارز دیجیتال ی تحت عنوان «BVI-LIFE» با همکاری استارتاپ لایف‌لبز است. این ارز بخشی از یک نوآوری گسترده‌تر برای توسعه بخش فین‌تک در این کشور به حساب می‌آید. گفته شده که این ارز با دلار آمریکا پشتوانه‌سازی شده است.

بانک مرکزی فرانسه نیز نقشه‌هایی برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی خود برای موسسات مالی در سال ۲۰۲۰ دارد.

 

 

منبع: cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4