رشد منفی ۲ درصدی تراکنش های شاپرکی در آبان ماه ۹۸

بولتن شاپرک شماره 53 منتشر شد؛

بر اساس آمارهای ارائه شده در شماره 53 شاپرک، مجموع تراکنش های شاپرکی انجام شده در آبان ماه در حدود 2 میلیارد و 230 میلیون تراکنش برآورد شده است که نسبت به مهرماه رشد حدود منفی 2 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بر اساس جدیدترین گزارش شاپرک بیشترین میزان کاهش در تعداد تراکنش های موبایلی و اینترنتی مشاهده شده و تراکنش های کارتخوان فروشگاهی تنها 1 درصد کاهش یافته است. از نظر ارزش تراکنش نیز در مجموع بیش از 2 بیلیارد و 522 هزار میلیارد ریال تراکنش در آبان ماه انجام شده است که نسبت به مهرماه با کاهش بسیار جزئی همراه بوده است. بیشترین کاهش در ارزش تراکنش ها در تراکنش های اینترنتی مشاهده شد که کاهش قابل توجه 16 درصدی را تجربه کرده است. ارزش تراکنش های کارتخوان فروشگاهی در این دوره تنها 1 درصد رشد داشته است.

بررسی سهم شرکت ها از تعداد تراکنش ها نیز نشان می دهد که شرکت به پرداخت ملت با سهم 93/29 درصدی در تراکنش های فروشگاهی در صدر جدول قرار داشته و آسان پرداخت پرشین نیز با سهم 96/37 درصدی در بخش پایا نه های اینترنتی در صدر قرار گرفته است. شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز با سهم 81/26 درصدی، بیشترین سهم از تراکنش های موبایلی را در اختیار دارد.

سهم شرکت‌های پی‌اس‌پی و بانک‌ها در تعداد و مبالغ تراکنش

طبق این گزارش به‌ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان ، تجارت الکترونیک پارسیان ، آسان پرداخت پرشین و ایران کیش بیشترین سهم را از نظر تعداد تراکنش‌های شاپرک ی در آبان‌ماه ۹۸ داشته‌اند.

به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان ، ایران کیش ، تجارت الکترونیک پارسیان و پرداخت الکترونیک سداد بیشترین سهم را از نظر مبلغ تراکنش‌های شاپرک ی در آبان‌ماه ۹۸ داشته‌اند.

به ترتیب بانک‌های ملت، ملی، صادرات، کشاورزی، سپه و پارسیان بیشترین سهم پذیرندگی از کل تعداد تراکنش‌های شاپرک ی را در آبان‌ماه ۹۸ داشته‌اند.

به ترتیب بانک‌های ملت، صادرات، ملی، کشاورزی، سپه و تجارت بیشترین سهم پذیرندگی از کل مبلغ تراکنش‌های شاپرک ی را در آبان‌ماه ۹۸ داشته‌اند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  12