آغاز به کار «بازارگاه الکترونیکی مسکن» تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن خبر داد؛

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن از آغاز به کار نسخه اولیه «بازارگاه الکترونیکی مسکن» تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، حمید یاری مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن با بیان اینکه شرکت کارآفرینی مسکن شهریور سال 96 رسما آغاز به کار کرد، افزود: موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه فعلی شامل ارایه خدمات به کارآفرینان، شرکت‌های نوپا، دانش‌بنیان و استارت‌آپی با اولویت در فعالیت‌های حوزه مسکن، راه و شهرسازی، بازآفرینی شهری، پراپتک‌ها و فین‌تک‌های این حوزه‌ است.

وی یادآور شد: خدمات ارایه شده توسط این شرکت به تیم‌های استارت‌آپی و ایده‌پردازان در حوزه‌های مذکور شامل خدمات مشاوره‌ای در زمینه اجرایی، عملیاتی، بازاریابی و فروش، مالی و سرمایه‌گذاری، اطلاع‌رسانی، تهیه منابع سرمایه‌گذاری، خدمات کسب و کار ، آموزش کسب و کار ، کاریابی، مدیریت و توسعه امور کسب و کار در حوزه کارآفرینی و نیز خدمات شتاب دهی، تامین فضای کسب و کار ، مربی‌گری و شبکه‌سازی است.

به گفته یاری، این شرکت همچنین ضمن مشارکت در راه‌اندازی شرکت‌های نوپا و توسعه شرکت‌های کوچک، در زمینه اصلاح ساختار سرمایه و ساختار سازمانی شرکت‌ها نیز مشاوره می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات مشاوره تامین مالی از بانک و موسسات مالی داخلی و خارجی نیز در زمره فعالیت‌های شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن است، افزود: تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری، تدوین طرح‌های کسب و کار و اشتغال و هر خدمت دیگری که مورد تقاضای کارآفرینان و در ارتباط با کسب و کار در حوزه‌های فناوری‌های مالی، حمل و نقل و مسکن و شهرسازی قابل تعریف است، در حیطه فعالیت‌های این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن با اشاره به این نکته که بسیاری از ظرفیت‌های صنعت برای ایده‌پردازان و کارآفرینان ناشناخته می‌باشد لذا این شرکت در کنار فعالیت اصلی شرکت اقدام به برگزاری شش نشست نیازمندی های صنعت( Reverse Pitch) و با محوریت برقراری ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه و با حضور ایده‌پردازان کرد تا به کمک آنها ایده‌های نوین خلق در اکوسیستم خلق شود. از موضوع این رویدادها بحث بازآفرینی شهری پایدار، مدیریت جامع حمل و نقل کانتینری، آینده فناوری‌های مالی در عصر داروینیسم دیجیتال، استارت‌آپ‌های خدمات فرودگاهی، معرفی فرصت‌های بکر بازار مسکن برای فعالیت استارت‌آپی و نیز نقش استارت‌آپ‌ها در آینده فناوری‌های مالی دیجیتال بوده است.

یاری با اشاره به انعقاد 10 تفاهم نامه همکاری در طول دو سال گذشته از آغاز کار فعالیت این شرکت، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها با هدف شناسایی کامل اکوسیستم فعالیت‌های استارت‌آپی و ارتباط گرفتن با مجموعه‌هایی است که در این زمینه فعالیت داشته یا برای کسب و کار های نوپا و فناوری محور، فضای کار دارند بوده است. از جمله تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در این زمینه می‌توان به تفاهم با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، مرکز توسعه سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی و نیز باشگاه کارآفرینی تیوان اشاره کرد.

یاری با بیان اینکه در طول دو سال گذشته 70 استارت‌آپ، تیم ایده‌پردازی و محصول مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، حوزه فعالیت استارت‌آپ‌ها، تیم‌ها و محصولاتی که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته‌اند طیف متنوعی از قبیل معماری، گردشگری، خدمات ساختمانی، استارت‌آپ‌های فرودگاهی، پارکینگ هوشمند، خدمات ملکی، خدمات مسکن و ساختمان، فین‌تک‌ها، نانو فناوری، حمل و نقل، خدمات حمل بار و مدیریت ریسک را شامل می‌شود. از این تعداد 4 مورد در پروسه پیش‌شتابدهی و سه مورد در پروسه شتاب دهی شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن قرار گرفتند که امید است به زودی بخشی از محصول خود را تجاری‌سازی کرده‌ و وارد فعالیت کسب و کار ‌شوند.

یاری با اشاره به اقدامات پیشروی دیگری که توسط شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن دنبال شده است، از برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین جشنواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز توسط این شرکت در دی ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره فضایی برای اتصال نوآوران به فعالان بازار ساخت و ساز خواهد بود و شرکت‌کنندگان طی سه روز برگزاری جشنواره مذکور فرصت دارند ایده و محصول خود را به سرمایه‌گذاران حاضر در جشنواره معرفی کرده و در صورت موفقیت، از پشتیبانی مالی آنها برای تجاری‌سازی محصول خود برخوردار شوند.

وی از دیگر اقدامات شرکت کارآفرینی به طراحی «بازارگاه الکترونیکی مسکن» اشاره کرده که قرار است نسخه اولیه آن تا پایا ن سال جاری رسما آغاز به کار کند.

 

منبع: هیبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10