بانک توسعه آسیایی ابزار دسترسی به امور مالی تجاری را رونمایی می کند

این بانک اعلام کرده است که این ابزار بر مشکلات تفسیر، پیاده سازی و سازگاری با طرح های نظارتی به منظور جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم متمرکز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک توسعه آسیایی اولین سیستم تجارت مالی خود را به عنوان ابزاری برای پاسخگویی به نیازهای بازار رونمایی می کند. این بانک اعلام کرده است که با ارائه این ابزار بر مشکلات تفسیر، پیاده سازی و سازگاری با طرح های نظارتی به منظور جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم متمرکز شده است.

 

بانک توسعه آسیایی اعلام کرد که امتیازهایی که در این ابزار به بخش های تجاری تعلق می گیرد در دو سطح نسبت داده می شود. اول در سطح کلان، برای شناسایی ویژگی های قوانین نظارتی موثری که می تواند تقویت شود. دوم در سطح خرد یا سطح تراکنش ها، به منظور شناسایی چالش های خاصی که می تواند در بازه کوتاه مدت پاسخ داده شود.

 

عناصر قوانین نظارتی مؤثر که در سطح کلان مورد بررسی قرار می گیرد بر مبنای 7 معیار امتیازدهی می شوند: 1- پایداری 2- تنظیم مخاطرات 3- طراحی 4- تعاملات ذینفعان 5- تکنولوژی و داده ها 6- اجرا 7- کنترل کیفی. این معیارها برای ارزیابی 5 سطح کاری مطرح شده در سطح کلان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

امتیازدهی در این ابزار بر مبنای تنظیم کننده های صنعت است و ابزارهای موجود مانند FATF را در مقابل پولشویی و تامین مالی تروریسم تکمیل می کند. در سال 2017 این برنامه تجاری بانک توسعه آسیا از 3505 تراکنش به میزان 4.5 میلیارد دلار حمایت کرد.

 

منبع: پِیپِرز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  40