نرخ های سود بانکی ساماندهی می شود

طی جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد مقرر شد، نرخ سود بانکی در روزهای آتی در شورای پول و اعتبار مطرح و نظام بخشی به نرخ های سود بانکی مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این تصمیم در جلسه ای با موضوع بررسی وضعیت بازار سرمایه به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و حضور رئیس سازمان بورس، معاونان بانکی و اقتصادی وزارت اقتصاد اتخاذ شد.

در این جلسه، پس از ارائه گزارش از آخرین وضعیت بازار سرمایه توسط رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد، با توجه به اخبار و گزارشات مختلف پیرامون نرخ سود بانکی و ضرورت ساماندهی آن، این موضوع در روزهای آتی در شورای پول و اعتبار مطرح و نظام بخشی به نرخ های سود بانکی مورد بحث قرار گیرد. بر این اساس بانک مرکزی نیز کنترل های لازم را در حوزه نظارت بر نرخ های سود بانکی انجام خواهد داد.

در این جلسه همچنین در خصوص قیمت گذاری محصولات تولیدی بنگاه ها نیز تاکید شد که دولت به هیچ وجه تصمیمی برای  تعیین دستوری قیمت ها ندارد و تعدیل قیمت ها صرفا باید در چارچوب نظامات عرضه و تقاضا انجام گیرد و اصل کلی برای دولت، جبران آثار سیاست ها، برای حمایت از تولید و مصرف کنندگان است. در این جلسه تاکید شد: کاهش تورم و هدف گذاری آن در سطح کمتر از 25 درصد در بلند مدت به دلیل کاهش نرخ سود بانکی اسمی، به نفع تولید و بازار سرمایه خواهد بود و یکی از برنامه های اصلی دولت در سال جاری خروج از رکود است که کاهش تورم به این مقوله از طریق کاهش نرخ های سود بانکی کمک خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  62  =  72