طیب‌نیا و سیف برای پاسخ به افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانک‌ها به مجلس می‌روند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی را بعنوان آفت اقتصاد کشور برشمرد و از برنامه این کمیسیون برای سوال از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در این زمینه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عبدالکریم رجبی در گفت‌وگو با تسنیم در ارتباط با افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی در سیستم بانکی اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی به دنبال گردش مالی شفاف اقتصاد کشور است و این درست نیست که بانک‌ها به صورت توافقی نرخ سود بانکی را افزایش یا کاهش دهند.

وی با بیان اینکه آفت‌هایی که الان در اقتصاد داریم ناشی از توافقات یک شبه مسئولان است، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس مخالف افزایش ناگهانی نرخ سود است و به طور حتم هفته آینده و همزمان با آغاز جلسات کمیسیون ها از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد درخواست خواهیم کرد که در اینباره پاسخگو باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بنای سیستم بانکی کشور باید شفافیت در تصمیم گیری‌ها باشد و این اصلاً درست نیست که بدون اطلاع رسانی و اعلام رسمی سیاستگذار پولی نرخ سود بانکی در شعب بانک‌ها افزایش یابد.

رجبی ادامه داد: افزایش و کاهش نرخ سود بانکی باید با ساز و کار قانونی همراه باشد و از مجوزهایی که برای مدیریت اقتصاد کشور داده شده استفاده شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  4  =